Нові деталі з розслідування авіакатастрофи з участю Євгена Пригожина
Протягом кількох місяців журналісти провели розслідування авіакатастрофи літака, на якому перебував Євген Пригожин, ексватажок “вагнерівців”. За даними ТСН і Контракти.UA, нові деталі цієї події опублікував проєкт розслідувань ВЧК-ОГПУ. За висновками розслідування, вибух на борту був невеликої сили, після чого пілоти протягом шести кілометрів намагались врятувати літак, який залишався в повітрі. Очевидці зафільмували, як наслідок вибуху призвів до руйнування літака через шість кілометрів. Імовірно, 90% часу літак перебував у зоні “глушилки”, що блокувала можливості зв’язку між пілотами та пасажирами через мобільні телефони.
Чорні ящики були вилучені ФСБ РФ негайно після виявлення, і професіоналів не залучали до їх розшифрування. Усім фахівцям, що працювали над розслідуванням авіаційної події, дали відмашку працювати без урахування даних з “чорних ящиків”, і навіть не обіцяли доступ до їх вмісту або результатів досліджень.
Також в розслідуванні зазначено, що у підготовці та тренуваннях екіпажу були прогалини, не пов’язані з управлінням літаком. У протоколах фігурує відсутність аварійно-рятувальної підготовки і недостатність тренувань на симуляторах.
Літак, який перевозив Пригожина, користувався ВІП-терміналом А в аеропорту Шереметьєво. Росавіації заборонили співробітнику, що прибув на місце, працювати відразу після НП і в подальшому.
Важливу частину розслідування становлять засекречені бортові самописці. Зазначається, що літак Пригожина під час вибуху перебував у зоні дії трьох наземних локаторів, і за допомогою цих даних складено докладні кроки, включаючи схему місцевості з характерними орієнтирами.
Експерти прийшли до висновку, що спочатку на борту літака стався вибух невеликої сили, і лайнер руйнувався у повітрі на відстані шість кілометрів до місця падіння. За великою ймовірністю, пілоти були на своїх посадках і залишалися притомними після вибуху, намагаючись керувати літаком. Однак через пошкодження вони не змогли запобігти його падінню.