Шмигалю натякнули на відставку за необґрунтовані перельоти зі "Скай Ап"
Прем'єр-міністр України Денис Шмигаль мав би подати у відставку після скандалів стосовно необґрунтованих витрат на перельоти урядових делегацій літаками приватної авіакомпанії "Скай Ап".
Таку думку в блозі на Цензор.Нет висловив політолог Володимир Сонюк.
В такий спосіб він прокоментував новину про відставку міністра закордонних справ та колишнього голови уряду Латвії Кріш'яніса Каріньша у зв'язку зі звинуваченнями в необґрунтованому використанні приватних літаків для робочих поїздок.
Експерт нагадав, що напередодні заяви про відставку, генпрокуратура Латвії відкрила справу щодо використання приватних перельотів, на які Каріньш витратив понад 1,3 млн євро коштів латвійських громадян.
"Український премʼєр-міністр Денис Шмигаль не просто не збирається у відставку, а й продовжує підписувати контракти з приватною компанією "Скай Ап". Вона має здійснювати перевезення важливих чиновницьких персон у світі на замовлення державної авіакомпанії "Україна". Фактично йдеться про винаймання чартерних рейсів для уряду, тільки, на відміну від Латвії, де прем'єр, ймовірно літав малогабаритними бізнес-джетами, в Україні на потреби уряду будуть використовувати 5 літаків Boeing 737-800 місткістю 189 пасажирів та один літак Boeing 737-700 на 149 пасажирів", - написав експерт.
У 2023 році, за його даними, такі контракти коштували українським платникам податків 44,4 млн грн, за даними Prozorro, паралельно спецрейси для уряду виконувала компанія "Роза Вітрів" з орбіти Ігоря Коломойського – на 32 млн грн. Тобто всього на урядові авіаперевезення було витрачено 76,4 млн грн. Новий контракт зі "Скай Ап" на 2024 рік було підписано на 78,8 млн грн.
"Недолугість використання цілого літака замість регулярних рейсових перевезень була очевидна ще минулого року, коли вперше стало широко відомо про такі контракти під час відрядження Шмигаля до Канади і США… Просити грошей у міжнародних донорів на відновлення розбитої війною країни, якій не вистачає власних коштів на виплату пенсій та зарплат бюджетникам, голова уряду цієї країни прилітає фактично на приватному чартері, оплаченому коштом цих же донорів", - написав автор.
За словами експертів, квиток бізнес-класом з Варшави до Торонто і по США для делегації з 7-10 людей обійшовся б дешевше, аніж ганяти напівпорожній Boeing.
Водночас чиновники з ЄС регулярно отримують критику через негативний вплив приватних чартерів на навколишнє середовище, звучать заклики пересідати на регулярні рейси чи потяги.
"Як ми бачимо з латвійського прикладу, цей "бенкет під час чуми" за європейськими мірками цілком тягне на відставку, а не просто на вибачення. А в умовах України нецільовою розтратою коштів платників податків непогано було б зайнятися правоохоронним органам", - резюмував він.