Це найсмачніша картинка, яка взагалі може бути, - Олег Тістол про різні проєкти українських грошей
Про це він розповів на каналі «UKRAINE THE BEST».
«Чесно кажучи, на перший експеримент банкноти 1984-го року мене надихнув польський журнал, у якому просто друкували проєктування нових польських грошей у контексті європейських, які, ну, просто є. Тоді я у журналі побачив просто, як люди працюють з грішми, у сенсі з дизайном грошей», - розповідає Олег Тістол.
За словами гостя програми, тоді він вперше побачив італійські ліри, французькі франки, і зрозумів просто, наскільки вони особливі, бо на перших - натюрморт Караваджо, на других - Делакруа і всі інші, тобто це було дуже таке національне. А в СРСР, згадує він, іноземні гроші – це ж кримінал, і були тільки рублі з Леніним, з кремлем і мостом, де Нємцова вбили.
«І якраз тоді модно було у Львові, всі почали займатися, всі займалися офортами, і тоді це мені якось попав у руки цинк чи мідь… І Львів вже тоді був таким музейним містом. Відразу ж перше, що я почав шкрябати, - це був офорт, саме така боністика, тому що це найсмачніша картинка, яка взагалі може бути», - зазначає Олег Тістол.
Ці проєкти грошей, стверджує художник, вийшли дуже персональними, тому що там на одному – пейзаж Баришівки, портрет його бабусі, яка в Баришівці, власне, і померла вже, і похована, а на іншій банкноті – портрет його дочки, яка ще була зовсім маленька, такі знакові роботи, які він виконував протягом багатьох років.