Українці почали сильно економити на продуктах: з’явилася статистика
Через стрімке зростання цін на харчові продукти, здебільшого зумовлене війною, українцям доводиться пристосовуватися та переглядати свої бюджети.
Це підтверджують дані опитування дослідницької компанії Gradus Research.
Де і на чому економлять українці
Згідно з результатами дослідження, найбільш помітне скорочення витрат на продукти відзначається серед громадян віком 56 років і старших, серед яких 77% змушені економити в умовах війни.
Зменшення бюджету найбільше відчули жителі західних областей (на 64%), центральних (на 69,2%), північно-східних (на 68,6%) та південних (на 69,6%). У Києві, зокрема, витрати на продукти знизилися на 64,9%.
Найчастіше українці скорочують витрати на кондитерські вироби (49%) та рибу й морепродукти (48%).
Водночас, витрати на базові продукти, як-от хліб, олію, борошно, крупи, овочі та яйця, залишаються практично незмінними — на них економлять лише 11% опитаних.
Опитування проводилося через додаток Gradus методом самозаповнення анкет. Вибірка зокрема включає жителів міст із населенням понад 50 тисяч. осіб, віком від 18 до 65 років, з урахуванням статі, віку та регіону (без окупованих територій). Дослідження охопило 1 тисячу респондентів та тривало 8 жовтня 2024 року.