Багато хто це робить неправильно: як насправді потрібно перемикати передачі на "механіці"
Дуже часто процес перемикання передач на механіці автомобілістом викликає великі питання.
У кожній автошколі новачків навчають, що:
- перша передача використовується для руху автомобіля на швидкості приблизно від 0 до 20-25 км/год;
- друга передача - від 20~25 км/год та приблизно до 40 км/год;
- третя – від 40 до 60 км/год;
- четверта передача – для швидкостей понад 60 км/год;
- П'ята передача – це окрема тема для розмови.
Таким чином, всі розуміють, що на першій передачі потрібно рушати з місця, на другій розганятися, на третій безпечно здійснювати обгін.
Майже завжди вмикати знижену передачу потрібно перед поворотом, тобто тоді, коли потрібно загальмувати.
І якщо четверта передача підходить для міських умов, то п'ята використовується виключно на швидкісних трасах. Це універсальні поради, які застосовуються до будь-якої машини на механіці.
- рука лягає на важіль керування коробкою;
- вичавлюється педаль зчеплення автомобіля лівою ногою, права відпускає педаль газу;
- плавно, але водночас швидко включається відповідний щабель;
- швидко та плавно відпускається зчеплення, одночасно добирається газ.
І справді, досвідчені водії радять вичавлювати зчеплення для перемикання передачі різко, одним швидким поштовхом, а ось відпускати ― плавно та повільно. Адже якщо цим порадам не слідувати, то поломки не уникнути. Вся справа у конструкції механічної трансмісії автомобіля.
Так, механічна (неавтоматична) трансмісія автомобіля має з одного боку двигун, з іншого боку – колеса, на які від цього двигуна потрібно передати крутний момент. Але безпосередньо, з мотора прямо на вісь колеса, це зробити не можна - в залежності від дорожніх умов момент, що крутить, потрібно змінювати.
Як можна зрозуміти, схематично потік потужності слідує таким шляхом: двигун, зчеплення, коробка передач, трансмісійний вал, провідні колеса. Таким чином, розірвати потік потужності тільки зчеплення. Саме тому на шляху моменту, що крутить, між двигуном і колесами стоїть коробка передач, яка, змінюючи передачі, змінює силу тяги на колесах. Цю тягу не можна змінювати різко, миттєво – потрібний плавний перехід. І для цього між двигуном та коробкою передач є зчеплення. Зчеплення дозволяє роз'єднувати потік потужності, що прямує від двигуна до коробки, а потім плавно з'єднувати його знову.
Крім того, важливо пам'ятати, що перемикати передачі слід лише під час руху. При цьому не рекомендується перескакувати одразу через кілька передач.
Читайте також:
Українські захисники скопіювали західну військову техніку: бронетранспортер "Сікач" та броньований автомобіль "Характерник"
Блекаути не страшні: українець винайшов новий спосіб видобутку електрики, подробиці
Чому радянські водії завжди їздили на одній гумі взимку та влітку: відповідь вас здивує