Скільки має служити акумулятор і як подовжити його "життя": поради автомобілістам
В мережі досвідчені автовласники поділились секретом довгого "життя" акумулятора.
Про це пише портал "ukr.media".
Читайте також: В Україні готують нові правила розмитнення авто: що зміниться
Скільки має служити акумулятор?
Зазвичай свинцева кислотна батарея слугує 4-5 років. Середній термін служби повинен бути не менше 24 місяців. А при солідних пробігах — понад 90 тисяч км або 3000 мотогодин — і того менше.
Відомі й "довгожителі", які продовжують видавати необхідні ампери аж десять років. Але добре відомі й історії, за якими інша батарея не витримує й року. Чи реально продовжити життя батареї? У невеликих межах — цілком!
Легка батарея
На жаль, у продажу повсюди зустрічаються легкі акумулятори, що поступаються масою на 3-4 кг того ж розміру батареям зі схожими електричними характеристиками. Секрет простий: виробник заощадив на свинці, обдуривши вас вже на стадії покупки.
Фізику обдурити важче, ніж покупця. Чим більша сумарна площа пластин, тим потужніший струм, який може видати батарея в стартерному режимі, і тим вище буде запас енергії. А ось використання АКБ з меншою кількістю пластин, ніж у штатної, призводить до зростання густини струму на їх поверхні. А це, різко знижує їхній ресурс.
Порада проста: при покупці батареї не лінуйтеся зважувати кілька різних АКБ. Якщо помітили легкий акумулятор, його не купляємо.
Негативні умови для акумулятора
- Припаркувалися, не вимкнувши фари. На ранок батарея глибоко розряджається. Два-три подібні випадки — і АКБ може не ожити.
- Перевантажували батарею непомірними струмами тривалий час при двигуні, що не працює, через інвертор.
- Ви любитель гучного та якісного автозвуку, причому найчастіше "музикуєте" на тусовках, коли доводиться стояти із заглушеним двигуном.
- На морозі не завелися, посадивши батарею в нуль, і поїхали на таксі, надовго кинувши машину в такому стані. На холоді розряджену батарею з низькою густиною електроліту може просто розірвати на шматки
- Постійно їздили міськими пробками з частими пусками двигуна. При такій їзді АКБ не встигне нормально зарядитися.
Чи шкодить куріння?
Процес "прикурювання"- це коли від одного автомобіля з зарядженим акумулятором (донора), кидають спеціальні дроти з клемами до іншого, з розрядженим АКБ (реципієнта).
Будь це тривала їзда автобаном — не проблема! А ось при коротких поїздках батарея фактично залишається розрядженою. Залишків заряду акумулятора вистачить, щоб за допомогою зовнішнього джерела разок крутнути стартер, але не більше. Особливо погано шкідливо буде в умовах міських заторів, тим паче на морозі. За низьких температур навколишнього середовища АКБ взагалі не буде приймати заряд, а щільність електроліту буде нагадувати воду. Тому, після разового прикурювання, АКБ за першої можливості необхідно як слід підзарядити, поки не пізно. Це обов'язково продовжить строк користування акумулятором.
Раніше "Апостроф" давав поради про те як краще зберігати зимні шини.
- Вас може зацікавити:
Що "вбиває" двигун вашого авто: ТОП-5 причин
Штрафувати не будуть: що зміниться для водіїв з 1 травня
Новинки у "Дії" - які послуги стали доступними на смартфоні