Акаунти з дезінформацією "захопили" європейські соцмережі перед виборами до Європарламенту
Скоординовані мережі акаунтів, що поширювали дезінформацію, напередодні виборів до Європейського парламенту "заполонили" соціальні мережі у Франції, Німеччині та Італії.
Про це інформує The Guardian, посилаючись на голландських дослідників.
В повідомленні зауважується: "Після глибокого аналізу дезінформації на платформі X у чотирьох країнах ЄС дослідники дійшли висновку, що багато акаунтів були створені після вторгнення Росії в Україну, але були розкручені за кілька тижнів і днів до голосування, а кількість їхніх підписників стрімко зростала".
Спеціалізована консалтингова компанія, створена на замовлення Соціалістичної та Демократичної партій Нідерландів у Європарламенті, зробила наступні висновки: "Вплив цих акаунтів зростає з тривожною швидкістю… Ми можемо зробити висновок з абсолютною впевненістю, що велика скоординована мережа акаунтів впливала на вибори в ЄС в Німеччині, Франції та Італії".
За допомогою спеціального програмного забезпечення вдалося вирахувати 2,3 мільйона постів з 468 000 акаунтів у Німеччині, Франції, Італії та Нідерландах. З них 50 000 акаунтів були визначені як такі, що поширюють дезінформацію.
"У Франції було виявлено, що з понад 127 000 дописів, в яких згадується Ерік Земмур, засновник ультраправої політичної партії "Реконкіста", 20% надійшли з дезінформаційних акаунтів", – описують ситуацію з дезінформацією у Франції.
У Німеччині з дезінформаційних акаунтів про "Альтернативу для Німеччини" (АдН) надійшло 10% постів. Ситуацію з акаунтами в Італії характеризують наступним чином: "...акаунти, які досліджували в Італії, були менше пов'язані з виборами в ЄС і більше - з суперечками щодо міграції та вакцинації".
За словами співзасновника Trollrensics Річарда Одекеркена, акаунти були "тісно пов'язані між собою" і, ймовірно, керувалися людьми, а не штучним інтелектом.
Також у звіті під назвою "Розслідування виборів в ЄС", який згадує The Guardian, йдеться наступне: "Масштаб операції свідчить про те, що вона (дезінформаційна мережа - “Апостроф") потребує значних людських ресурсів і часу".
Голландський депутат Європарламенту Тейс Ройтен, відповідаючи на запитання, чи бачить він причинно-наслідковий зв'язок між акаунтами і результатами виборів в ЄС, сказав, що завдяки дослідженню він зрозумів: "першою метою було посіяти сумніви" і дискредитувати владу на заході, що є частиною наративу, який просуває Росія.