Обман споживачів і неправдива інформація: в АМКУ назвали найбільш розповсюджені порушення брендів
Розміщення виробниками неправдивої інформації про свою продукцію — найбільш поширене порушення у сфері захисту від недобросовісної конкуренції.
Про це у відповідь на запит редакції "Апостроф" повідомили в Антимонопольному комітеті України.
"Повідомлення інформації, що вводить в оману, є одним із найпоширеніших порушень законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, які вчиняються щодо споживачів з метою досягнення неправомірних переваг у конкуренції через створення суб'єктом господарювання хибного враження щодо власної діяльності (власних товарів, робіт, послуг тощо)", — повідомили в АМКУ у відповідь на запит.
Серед найбільш резонансних справ останнього часу у цій сфері — розпочате нещодавно антимонопольним регулятором розслідування проти виробника відомого бренду "Карпатська джерельна" за ймовірний обман споживачів. Предметом вивчення АМКУ стало те, що вода бренду видобувається зі свердловин, тому нібито не є "джерельною", як вказано на етикетці, а видобуток та фасування продукції бренду знаходиться за сотні кілометрів від Карпат. Як вказали в АМКУ, результатом розслідування порушення законодавства про захист економічної конкуренції за введення в оману споживачів може стати застосування штрафу, а також вимога усунути порушення.
В АМКУ нагадали, що заходи впливу до компанії "Карпатські мінеральні води" вживались раніше. У 2017 АМКУ оштрафував виробника, а компанія "Карпатські мінеральні води" припинила випуск напою "Кава-Кола", який не містив жодного із вказаних інгредієнтів. В АМКУ повідомили, що в разі встановлення повторного порушення на компанію чекає окрім вимоги усунути порушення і більш суворі фінансові санкції.
"В разі вчинення суб'єктом господарювання повторного порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, така обставина враховуватиметься під час визначення розміру штрафу", — заявили в АМКУ.
Раніше медіа повідомляли, що учасників ритейл-індустрії та виробники вод і напоїв непокоїть, що компанія "Карпатські мінеральні води" може отримати в управління виробника "Моршинська", що може призвести до утворення монополіста з часткою близько 50%. На запитання "Апострофа", чи можуть ймовірні порушення "Карпатські мінеральні води" вплинути на позицію регулятора при розгляді її заявки на концентрацію, АМКУ заявив, що вивчатиме стан ринку, але факт про порушення виробника "не може вплинути на позицію Комітету в зазначеній справі про концентрації".
В АРМА, попереднє керівництво якого обрало для управління найбільшим виробником води "Моршинська" його конкурента "Карпатська джерельна", заявили, що їм відомі факти про порушення конкурентного законодавства компанією "Карпатські мінеральні води" та ймовірні негативні наслідки концентрації, але збереження конкуренції — відповідальність АМКУ.