Українські промисловці закликали уряд провести міжнародний аудит Укрзалізниці

Українські промисловці закликали уряд провести міжнародний аудит Укрзалізниці

Укрзалізниця користується своїм монопольним становищем та необгрунтовано підвищує тарифи на вантажні перевезення, тим самим створюючи ризики для економічної безпеки України. Тому уряд має залучити міжнародні компанії та провести незалежний аудит в УЗ, щоб дати оцінку діяльності керівництва, яке роздуває витрати та не дає позитивних фінансових результатів.

Про це заявили представники промислових галузей на прес-конференції у Інтерфакс Україна.

«Укрзалізниця зараз, прикриваючись воєнним станом, приймає рішення кулуарно, і це ще більш неефективно та непрогнозовано. Між тим з 2021 року вантажні тарифи аграрної продукції зросли у 2 рази, для вугільної руди – 2,5 рази, для металів та інших грузів – на 70%, тобто дуже суттєво. У розвинених країнах таке підвищення відбувається на протязі 25-30 років. У нас це призвело до того, що зараз тарифи Укрзалізниці, навіть з урахуванням курсу долара, виросли на 25-60%», - заявив президент ОП Укрметалургпром Олександр Каленков.

Він також зауважив, що з літа 2022 року обсяги перевезення «Укрзалізниці» суттєво зросли, і компанія почала отримувати прибутки. Це є передумовою для зниження вантажних тарифів мінімум на 15-20%, щоб стимулювати обсяги виробництва, а відповідно – дати УЗ ще більше вантажів та прибутків.

Схожої думки притримується і виконавча директорка Української асоціації добувних підприємств Ксенія Оринчак: вона підкреслила, що непрогнозовані підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення є поганим сигналом для інвесторів, які могли би зайти в Україну. Тим більше, що об’єктивно причин для підвищення тарифів немає – є лише приклади роздування витрат, які свідчать про неефективність керівництва компанією.

«Ми розуміємо, що Укрзалізниця і «корупція» це тотожні слова. Тому ми просимо від галузі прем'єр-міністра та президента, провести аудит Укрзалізниці, з залученням до цього міжнародних донорів. Ми не готові платити великі зарплати неефективним менеджерам Укрзалізниці», - підкреслила Оринчак.

У свою чергу України Ігор Гольченко, віце-президент Союзу хіміків, нагадав присутнім про нещодавнє інтерв’ю керівника УЗ Євгена Лященка, у якому він зокрема заявив, що підвищення тарифів на вантажні перевезення дасть компанії закінчити рік з прибутком.

«Тобо, він каже: ми отримаємо гроші, і як менеджер прозвітуємо уряду, що ми ефективно працюємо. А заручниками цього всього виступає країна і весь бізнес. І в мене запитання: що на це буде робити антимонопольний комітет? Адже схема ведення бізнесу в «Укрзалізниці» дуже проста: коли добізнесувалося і закінчилися гроші, вони просто йдуть до споживача, збирають свій «врожай» і закривають проблеми, які в них є. Але ж це не конкуренція. Що ж буде, коли УЗ доведеться конкурувати з перевізниками з Євросоюзу, якщо воно все об'єднається?», - каже Гольченко.

Зі свого боку президент Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів Костянтин Салій зауважив, що у випадку підвищення вантажних тарифів УЗ, українцям доведеться платити більше за будматеріали, і не очікувати жодних знижок.

«Якщо брати Україну та український бізнес як організм, то «Укрзалізниця» - це дуже важлива аорта, і вона весь час перетискається, причому навмисно. Не можна просто брати гроші з кишені пересічного українця, який купує товар по завищеній ціні. Зараз більшість виробників рятується тим, що намагаються перевезти логістику на інші види транспорту. І при цьому увесь час ми чуємо заклики про надання волонтерської допомоги. Але у нас вже, напевно, завершується можливість у підприємствах надавати таку допомогу - тому що до 30% працівників вже на фронті, а собівартість продукції постійно росте», - каже Салій.

Поділитися сюжетом

Останні новини

Внутрішня безпека СБУ має перевірити генерала Носача, – Тука

Верховна Рада ухвалила закон: які нововведення готуються в армії

"Нафтогаз" попередив українців про опалення: відомо, що потрібно зробити перед включенням тепла в оселі

​Онук та дід з Одеси налагодили міжнародний наркотрафік у дитячих іграшках

Кличко: Столиця підготувала до зими 550 одиниць снігоприбиральної техніки та зробила запаси солі і піску

У РНБО відреагували на фейк z-пропаганди про масовані ракетні удари

За "уламками" по НПЗ у Саратові стоїть Головне управління розвідки

Відпочинь від Dota 2, адже студія Blizzard готується до анонсу ремастера Warcraft II

Масована нічна атака по Одесі: є жертви та поранені, моторошні кадри

Як можуть змінитися комунальні платіжки у 2025 році

"Укрзалізниця" оскандалилась через російську мову

Переломний момент: Генсек НАТО розповів, чому війська КНДР у Європі змінюють правила гри

Донька Маска через перемогу Трампа ухвалила важливе життєве рішення

Мільйонні борги спонукають до підвищення тарифів: вода з крана може стати дорогим задоволенням

Фіксував розміщення військових об'єктів: ТЦКшник зливав росіянам позиції ЗСУ