Укрзалізниця може заробити на брухті 1 млрд гривень, натомість роздуває витрати – експерт

Укрзалізниця може заробити на брухті 1 млрд гривень, натомість роздуває витрати – експерт

Укрзалізниця – типовий приклад неефективного управління в державній монополії, де замість оптимізації витрат та пошуків додаткового джерела доходів керівництво приймає рішення просто підвищити вартість своїх послуг.

Про таке розповів директор GMK Center Станіслав Зінченко, коментуючи ініціативу УЗ щодо гармонізації тарифів на вантажні перевезення.

"Те, що відбувається в УЗ – це просто магія, яку ніхто не може зрозуміти. Обсяги перевезень зросли, доходи зросли, але плануються збитки. Це є класичним прикладом неефективного управління державної монополії - якщо ти монополія, ти можеш робити будь-які фінансові результати, ціни і тарифи робити. Все це – елементи непрозорих розрахунків і, вибачте, відчуття безкарності. Війна все спише", - пояснив Зінченко.

За його словами, ніхто з учасників ринку не розуміє підстав для потенційного підвищення тарифів. Більше того: жодне нове підвищення не змінить ситуацію в компанії, якщо вона не почне ефективно працювати зі своїми доходами та видатками.

"Між підвищенням тарифів та фінансовим станом компанії немає ніякого зв’язку. Кожного разу вантажовласникам Укрзалізниця при підвищенні тарифів розповідає, що це необхідно, щоб акумулювати кошти для інвестиційних програм. Але жодного разу, навіть після підвищення, УЗ не виконувала навіть власні нормативи з ремонту колій!", - зауважив експерт.

Зінченко також нагадав, що в Укрзалізниці є внутрішні резерви, задіяння яких дасть компанії додаткові кошти і дозволить утримати тарифи від "гармонізації". Одним з таких резервів є металобрухт, який щороку приносив компанії сотні мільйонів, але який компанія наразі просто відмовляється продавати.

"Всі знають, що з вересня минулого року Укрзалізниця не продає брухт чорних металів, що лежить у неї на складах. Можете уявити, на скільки? На мільярд гривень. Мільярд гривень лежить на складах Укрзалізниці, і вони його не продають! Якщо вам потрібні кошти – продавайте його, скорочуйте витрати. А знаєте, чого вони не продають? Тому що потрібно продавати тільки через "Прозорро". А вони не хочуть через "Прозорро", вони не хочуть прозоро продавати брухт, державна компанія", - наголосив експерт.

Він також наголосив, що компанія має скорочувати та оптимізувати витрати, адже ситуація у країні вкрай важка, і найбільше потерпає промисловість.

"Потрібно скорочувати видатки, оптимізувати витрати. Тобто, це серйозні питання, і ці питання задають експерти щодо ефективності операційних витрат компанії. Натомість ми бачимо класичну модель поведінки державного монополіста – підвищувати тарифи замість підвищувати ефективність та шукати внутрішні резерви", - резюмував Зінченко.

Як відомо, УЗ заробила за півроку понад 3 мільярди гривень, але на кінець року заявила про очікування понад 2 мільярдів збитків. Звідки візьмуться збитки, у компанії не пояснюють, але заявили, що треба підвищувати тариф на вантажні перевезення.

Натомість експерти переконані: за збитками, які чекають у компанії, стоять неефективне керівництво та корупція, як і завжди. До прикладу, варто розібратися, скільки дизелю і куди витрачає УЗ – адже ще недавно питома норма витрат дизельного палива в Україні була вдвічі більшою, ніж у Казахстані.

Поділитися сюжетом

Останні новини

Військовим із СЗЧ дозволять повернутися простіше: які зміни впроваджують

Українцям приготували чергове підвищення: нові ціни на оформлення документів з жовтня

Неймовірно смачний крем-суп із гарбуза: фіналістка "Мастер Шеф" дала простий рецепт

Допомога чи підстава? Що потрібно зробити українцям, щоб через субсидії не було проблем із судом

Циклон накриє Україну: синоптик розповів, які області накриє негода

Негайно повідомте ТЦК: про які зміни мають знати військкомати

Які дерева не можна обрізати, щоб не втратити врожай: садівники попередили про небезпеку

"Нова пошта" змінила правила: за що більше не братимуть гроші

Освітянське свято зі сльозами на очах: Микола Томенко розповів про власний вчительський досвід

Дострокові пенсії за віком: кому не доведеться працювати до 60 років

Ягідний міні чізкейк: "Мастер Шеф" Ліза Глінська дала рецепт смачного десерту

Не все так однозначно: як правильно чистити різні види килимків в авто

Українцям доступний ще один вид пенсії: є лише півроку на оформлення

Ціни на продукти зростуть на 30%: українцям ледь вистачатиме на їжу

Насичений на події понеділок: гороскоп для всіх знаків Зодіаку на 7 жовтня