Зниження тарифу на вантажні перевезення дозволить Укрзалізниці конкурувати з автомобільним ринком - економіст

Зниження тарифу на вантажні перевезення дозволить Укрзалізниці конкурувати з автомобільним ринком - економіст

В умовах війни потрібно шукати нові стимули та мотиватори для розвитку бізнесу та економіки. Одним з таких драйверів може стати зниження тарифів на вантажні залізничні перевезення.

Про це розповів керівник Секретаріату Ради підприємців при Кабінеті міністрів Андрій Забловський в коментарі "Апострофу".

"В умовах війни, якщо макроекономічні є передумови для пом’якшення або зміни тарифної політики на залізничні вантажні перевезення, то треба це робити. Як не парадоксально звучить, але в умовах війни треба шукати стимули та мотиватори для працюючого бізнесу", - наголосив експерт.

Він пояснив: державні монополії можуть працювати тільки у випадку, якщо працює бізнес, адже без нього ці компанії теж отримають збитки. Водночас, монополії від зниження тарифів теж отримують значні бонуси – зокрема, розширення клієнтської бази.

"Для них це масштабування, збільшення клієнтської бази, диверсифікація ризиків та конкуренція з іншими. Укрзалізниці, наприклад — з автомобільним ринком та іншими перевезеннями. Тому, коли збільшується вантажопотік, а експорт досягає певних показників, то це дає підстави для зниження тарифів", - переконаний Забловський.

Експерт також нагадав, що прецеденти вже є, і вони були успішними, тому можна заходити в консультації з іншими учасниками ринку, і створити кращі умови для ринку.

"Іноді, яке не парадоксально, держава має знаходити можливі інструменти, можливості та механізми для того, щоб стимулювати внутрішній попит, вантажоперевезення та експортну діяльність. Мова не йде про пряму підтримку окремих підприємств чи галузей. Мова про те, щоб такими, іноді здавалося б, неординарними заходами показувати зелене світло – що ми можемо створювати моделі працюючої економіки навіть в умовах війни, коли дуже багато шоків, викликів і стресу для бізнесу", - резюмував експерт.

Нагадаємо, за перше півріччя Укрзалізниця прозвітувала про рекордні обсяги перевезень та про отримання 3,1 млрд грн прибутку. Але керівник УЗ Євген Лященко заявив, що на кінець року компанія планує збиток у розмірі 2,7 млрд грн, тож необхідно в черговий раз підвищити тарифи на перевезення.

Своєю чергою Український національний комітет Міжнародної Торгової Палати (ICC Ukraine) заявив, що підвищення залізничних вантажних тарифів матиме вкрай негативний вплив на промисловість та знизить експортні надходження. До того ж, постійні збитки Укрзалізниці генерують не перевезення вантажів, а значні та постійно зростаючі витрати компанії, а також кричуща некомпетентність її менеджменту компанії.

Поділитися сюжетом

Останні новини

Внутрішня безпека СБУ має перевірити генерала Носача, – Тука

Верховна Рада ухвалила закон: які нововведення готуються в армії

"Нафтогаз" попередив українців про опалення: відомо, що потрібно зробити перед включенням тепла в оселі

​Онук та дід з Одеси налагодили міжнародний наркотрафік у дитячих іграшках

Кличко: Столиця підготувала до зими 550 одиниць снігоприбиральної техніки та зробила запаси солі і піску

У РНБО відреагували на фейк z-пропаганди про масовані ракетні удари

За "уламками" по НПЗ у Саратові стоїть Головне управління розвідки

Відпочинь від Dota 2, адже студія Blizzard готується до анонсу ремастера Warcraft II

Масована нічна атака по Одесі: є жертви та поранені, моторошні кадри

Як можуть змінитися комунальні платіжки у 2025 році

"Укрзалізниця" оскандалилась через російську мову

Переломний момент: Генсек НАТО розповів, чому війська КНДР у Європі змінюють правила гри

Донька Маска через перемогу Трампа ухвалила важливе життєве рішення

Мільйонні борги спонукають до підвищення тарифів: вода з крана може стати дорогим задоволенням

Фіксував розміщення військових об'єктів: ТЦКшник зливав росіянам позиції ЗСУ