Аеропорт "Київ" відзначає 100 років: яка його історія і коли знову зможе приймати пасажирів
Аеропорт "Київ" готується відзначити своє сторіччя в умовах, коли цивільна авіація неможлива через війну з РФ.
Про історію аеропорту йдеться в матеріалі "Апострофа".
25 травня 1924 це був невеличкий аеродром, який прийняв перший рейс із Харкова транспортного літака "Червоний хімік". Тоді ж відкрили регулярний рейс "Харків – Єлисаветград (Кропивницький) – Одеса" після створення у 1923 першої авіакомпанії цивільної авіації в Україні Укрповітрошлях. У червні 1924 розпочалися регулярні авіарейси. Тоді на цьому місці аеропорту не існувало - це було військове поле біля Жулян (звідси назва "Жуляни").
Після звільнення Києва від німецьких загарбників у 1943 рейси знову почав приймати "аеропорт на Чоколівці", як його тоді називали. У 1949 побудували комплекс аеропорту. Проєктом опікувався архітектор Віктор Єлізаров, який спроєктував станцію метро "Хрещатик", скульптуру "Батьківщина-Мати", готелі "Дніпро", "Київ". Аеропорт став головними повітряними воротами України.
У "Жулянах" в 1962 випробовували гвинтовий літак Ан-24, що потім став основним типом літаків для аеропорту. На початку 1970-х аеропорт відправляв майже 1,3 млн пасажирів щорічно.
У 1990 міська влада дозволила будувати в "Жулянах" новий аеровокзал, проте зведення зупинилось через кризу.
У 2009 завершили реконструкцію злітно-посадкової смуги, з'явилася можливість приймати Boeing 737 і Airbus A320. У 2011 ТОВ "Мастер-Авіа" стало переможцем конкурсу Київради на право оренди майна Аеропорту "Київ" на 49 років. Новий управлінець зніс недобудований аеровокзал та за 10 місяців побудував новий термінал для міжнародних рейсів "А" з високою пропускною здатністю. У 2013 ввели в експлуатацію термінал для внутрішніх рейсів "D" і бізнес-пасажирів "B". У березні 2018 Київміськрада присвоїла аеропорту "Київ" ім'я авіаконструктора Ігоря Сікорського. Аеропорт став хабом для найбільшого у світі лоукостера WizzAir. Загалом ТОВ "Мастер-Авіа" інвестувало понад 4 млрд грн в інфраструктуру аеропорту, створило близько 10 тис робочих місць, сплатило понад 500 млн грн податків.
Напередодні повномасштабної війни в Україні ТОВ "Мастер-Авіа" будувало плани з розвитку аеропорту: планували реконструкцію злітно-посадкової смуги, підвищити категорію аеродрому, що дозволило б приймати літаки в складних погодних умовах, розвивати вантажний напрямок.
В інтерв'ю Українським Новинам, Голова Ради директорів Аеропорту Денис Костржевський запевнив: Міжнародний Аеропорт "Київ" зможе приймати пасажирів за місяць після відкриття повітряного простору над Україною, а плани з масштабної реконструкції аеродромного комплексу здійсняться: "Можу з упевненістю сказати, що ми будемо готові приймати пасажирів через місяць з моменту, коли буде прийнято рішення про відкриття повітряного простору над Україною… Наші плани стосовно реконструкції аеродрому і розвитку підприємства, про які я казав, неодмінно справдяться. Україна матиме оновлений Аеропорт "Київ", кияни будуть пишатися повітряними воротами столиці, а пасажири – насолоджуватися відмінним сервісом".