Коли в Святошин провели трамвай: в мережі згадали знакове фото

Коли в Святошин провели трамвай: в мережі згадали знакове фото

Святошинська трамвайна гілка була збудована понад 100 років тому як маршрут зі столиці до передмістя, за століття вона пережила перехід із кінної тяги на електрифікацію, дві світові війни та була успішно відновлена після них, зрештою приєднавшись до Київського трамваю.

Тематична сторінка в Facebook "Клуб Корінного Киянина" опублікувала знімок святошинського трамвая незадовго після його створення на початку XX століття.

Читайте також: Кінні, парові й електричні: в мережі показали архівні фото київських трамваїв

Як і багато інших трамвайних колій, побудованих до приходу більшовиків, Святошинська була побудова з ініціативи приватної особи, а конкретніше підприємця Олександра Кумбарі. Кінна тяга повинна була рухати вагони по одноколійній лінії завдовжки 9,5 версти, від Тріумфальних воріт до Святошина, що тоді був заміським дачним поселенням. До того, 1998 Кумбарі продав концесію на будівництво німецькому акціонерному товариству "В. Ламаєр і Ко". Вже навесні 1900 року цією лінією відкрили рух трамваїв, а вже 1901 її електрифікували, при цьому не пошкодувавши фінансування на забезпечення. До Святошинського депо належало 11 моторних й 14 механічних вагонів, а також там були власні ремонтні майстерні й парова електростанція.

Фото: "Клуб Корінного Киянина"

Фото: З відкритих джерел

Фото: "Клуб Корінного Киянина"

Та вже 1914 року почалася війна і Святошинський трамвай вилучили у "В. Ламаєр і Ко" на користь Київського земства. В період громадянської війни йому теж знайшли застосування — трамвай використовувався для обслуговування фронту й декілька раз навіть перевозив військо.

Та в червні 1920 році, внаслідок спалення польськими військами двох мостів через Дніпро, йому все-таки довелося припинити свою роботу. На невеликі дистанції маршрути відновилися у вересні, повний маршрут вдалося запустити аж в 1923. В той самий час колії було перешито під стандартну для Києва ширину 1524 мм й Святошинський трамвай об'єднали з Київським.

Раніше "Апостроф" показав, як виглядав район Оперного театру 100 років назад.

  • Вас також може зацікавити:

Як виглядав київський Поділ 130 років тому: в мережі показали цікаве фото

Мав особливу атмосферу: фото Андріївського узвозу в Києві в 1970-80-ті роки

Улюблене місце відпочинку киян: як змінювалися легендарні фонтани з Майдану Незалежності, фото

Поделиться сюжетом

Последние новости

Одни заплатят за других: в тарифах назревает коллапс

Идеальный осенний завтрак: рецепт пышных панкейков от победительницы "Мастер Шеф"

Водителям отменяют наказания за нетрезвую езду: как оправдывают алкоголь за рулем

Чем подкормить плодовые деревья в октябре: правила хорошего урожая от садоводов

Никакой "бусификации": ТЦК строго очертили полномочия

График отключения электроэнергии в Одессе: когда не будет света

Можно получить не менее 8 тысяч гривен: безработным сделали заманчивое предложение

"Это какое-то издевательство?" Дмитрий Кулеба разозлил людей "проблемой перенаселения"

Военный отдал свой дом во Львовской области: теперь там живет многодетная семья

В 2025 году на "Зеленой карте" можно будет сэкономить: международная страховка для авто станет проще

И на диете пригодится: рецепт картофельной тортильи с сыром и без лишнего жира, видео

Продай имущество – заплати за коммуналку: украинцы вышли на новый уровень бедности

Некоторых украинцев могут мобилизовать и после 50 лет: это касается одной из категорий

Оккупанты хотят замять скандал с зарплатами: заставляют работников отказаться от денег

Более 10 млн грн убытков: экс-главе антидопингового центра объявили подозрение