Школы, дороги, подготовка к зиме. Продолжают ли местные власти "закапывать деньги в асфальт"

Школы, дороги, подготовка к зиме. Продолжают ли местные власти "закапывать деньги в асфальт"

20 травня в столиці відкрили рух новою розв'язкою на вулиці Богатирській в Оболонському районі.

Тендер на її будівництво провели на початку 2023 року, передбачивши фінансування в розмірі 1,3 млрд грн.

"Довжина шляхопроводу - 125 метрів", - хвалився міський голова Києва Віталій Кличко.

Якщо не брати до уваги оголошений 13 травня тендер на будівництво метро на Виноградар (на майже 14 млрд грн), побудова розв'язки на Богатирській - найдорожча і, можливо, найбезглуздіша трата столиці за час великої війни.

Через необов'язкові закупівлі місцева влада, і не лише в Києві, весь 2023 рік піддавалася критиці з боку містян та центральної влади.

Остання після серії скандалів з "перекладання бруківки" відібрала в громад частину військового ПДФО, що знизило доходи місцевих бюджетів більш ніж на чверть.

Як витрачають гроші в регіонах.

У 2023-2024 роках на будівництва та ремонти через систему публічних закупівель Prozorro центральні та місцеві органи влади витратили 350 млрд грн.

Більшість коштів з цієї суми припали на Службу відновлення (колишні автодори), Мінінфраструктури, місцеві обладміністрації які, зокрема, будуть фортифікації для військових, та "Укренерго", яке опікується відновленням і захистом енергооб'єктів.

Лише 100 млрд грн витратили безпосередньо громади.

Проте саме ці роботи дозволяють побачити регіональні пріоритети.

ЕП дослідила майже 4 тис закупівель 500 найбільших громад із січня 2023 року по травень 2024 року.

Виявилося, що сума, яку витратили у 2024 році, і середня вартість об'єкта суттєво менші, ніж у 2023 році.

Проте пріоритети громад змінилися.

У першому півріччі 2023 року найбільшою статтею витрат місцевих бюджетів було дорожнє господарство - 40-48%.

У 2024 році на це виділяють близько 20%.

Понад 50% коштів у 2024 році йдуть на цивільну інфраструктуру: ремонти житлових та відомчих будівель, закладів освіти (школи, дитсадки) та охорони здоров'я, у тому числі тих, які постраждали від військової агресії Росії.

Як в останній бій.

На хвилі зростання доходів від зарплат військових деякі громади намагаються швидко їх витратити.

Суттєво зросла частка витрат на комунальну та енергетичну інфраструктури.

В основному мова йде про підготовку до майбутнього опалювального сезону.

Так, за пошуком слова "когенераційна" в описі оголошень на Prozorro можна знайти близько 250 тендерів.

Такі роботи на десятки мільйонів гривень замовили в Одесі, Чернігові, Житомирі та інших містах, що постраждали від обстрілів.

Схоже, місцева влада зрозуміла, що підготовка до зими - це її проблема.

"Когенераційні установки - єдиний варіант.

Особливо для котелень", - казав заступник міського голови Хмельницького Василь Новачок.

Регіональні особливості.

Громади в областях, що межують з країною-терористом або на території яких ідуть бої, витратили у 2023-2024 роках на дорожнє господарство в середньому 21% бюджетів проти 36% у громадах з областей, розташованих у глибокому тилу.

Перше місце за витратами на дороги посідає Чернівецька область.

Громада обласного центру у 2023 році замовила серію ремонтів доріг.

На другому місці - Івано-франківська область.

І за кількістю, і за сумою дорожні підряди на Прикарпатті у 2023-2024 роках перевищили половину всіх тендерів.

Найменше на дороги витрачають громади Чернігівщини та Харківщини: близько 10% будівельних бюджетів.

У Харкові пріоритет - інфраструктура, зокрема енергетична, а в Чернігові - цивільна (відновлення будинків, лікарень та шкіл).

Єдиним регіоном, де основні витрати (близько 40%) припали на комунальну інфраструктуру, стала Житомирська область.

Міський голова обласного центру Сергій Сухомлин каже, що замість побудови тротуарів, доріг і скверів протягом останніх сімох-вісьмох років вони вкладають майже всі кошти в теплокомуненерго, водоканал та іншу інфраструктуру.

У дослідження потрапили 3,8 тис найбільших закупівель (мінімальна сума відсічення становила 5 млн грн) за напрямками "Роботи" і "Будівництво" у 2023-2024 роках на 76 млрд грн.

В аналізі не врахований активний тендер на добудову зеленої гілки метро в Києві на 14 млрд грн.

Такі закупівлі на відповідну суму і за відповідний період здійснювали понад 500 громад з усіх 1,5 тис.

Напрям "Будівництво" належить до будівель, дорожнього господарства, енергетичної та комунальної інфраструктур і був визначений автоматично за допомогою ChatGPT згідно з текстовим описом тендеру.

Категорія "Інше" включає витрати в тому числі на спортивну інфраструктуру, витрати, які не вдалося класифікувати, і тендери, у яких не було опису.

Поделиться сюжетом

Последние новости

Верховная Рада приняла закон: какие нововведения готовятся в армии

"Нафтогаз" предупредил украинцев об отоплении: известно, что нужно сделать перед включением тепла в жилище

Внук и дед из Одессы наладили международный наркотрафик в детских игрушках

Кличко: Столица подготовила к зиме 550 единиц снегоуборочной техники и сделала запас соли и песка

В СНБО отреагировали на фейк z-пропаганды о массированных ракетных ударах

За «обломками» по НПЗ в Саратове стоит Главное управление разведки

Отдых от Dota 2, ведь студия Blizzard готовится к анонсу ремастера Warcraft II

Массированная ночная атака по Одессе: есть жертвы и раненые, жуткие кадры

Как могут измениться коммунальные платежки в 2025 году

"Укрзализныця" оскандалилась из-за русского языка

Переломный момент: Генсек НАТО рассказал, почему войска КНДР в Европе меняют правила игры

Дочь Маска из-за победы Трампа приняла важное жизненное решение

Миллионные долги побуждают к повышению тарифов: вода из крана может стать дорогим удовольствием

Фиксировал размещение военных объектов: ТЦКшник сливал россиянам позиции ВСУ

Войска РФ атакуют ВСУ химическими боеприпасами: за октябрь было более 320 случаев