Твій дідусь мріяв кататися на ньому від дачі до дому: у Києві помітили оригінальний фургон Zuk

Твій дідусь мріяв кататися на ньому від дачі до дому: у Києві помітили оригінальний фургон Zuk

Для всіх наших дорогих і шановних читачів, які люблять новини з великого та дивовижного автосвіту, є одна дуже пізнавальна історія. Сьогодні, навіть на наших українських дорогах, такі польські автомобілі вже стали рідкістю.

Так, одному з українських журналістів у Києві вдалося сфотографувати вантажний фургон Zuk A-06.

Авто "Zuk", фото: Instagram

Історія автомобілів цієї марки сягає 1958 року, коли на Познанському ярмарку був представлений новий пікап Zuk A-03 вантажопідйомністю 900 кг. Він був розроблений на заводі вантажних автомобілів FSC (Fabryka Samochodów Ciężarowych) у Любліні під керівництвом інженера Романа Скварека та дизайнера Станіслава Танського.

Авто "Zuk", фото: Instagram

А наступного року машина пішла у серійне виробництво. На ній був встановлений бензиновий нижньоклапанний двигун (4 ц., 2,2, 50 к.с.) та триступінчаста коробка передач, запозичені від легковика FSO Warszawa – копії радянської машини ГАЗ-М20. Пізніше до пікапа А13 додалися фургони А05 та А06, вантажопасажирський варіант А07, модернізовані бортові вантажівки А09 та А11.

Авто "Zuk", фото: Instagram

Виробництво автомобілів цього сімейства швидко зростало. Якщо 1960 року було випущено 3 144 машини, то 1975-го - вже вдесятеро більше, 31 613 од. У 1965 році на машини почали ставити потужніші, верхньоклапанні двигуни S21 (2,12 л., 70 л. с.) від легкового автомобіля Warszawa 223.

Авто "Zuk", фото: Instagram

Характерною рисою екстер'єру Zuk, що надають йому оригінального вигляду, були гофровані боковини та задня частина кузова. У 1972 році автомобілі Zuk отримали нове переднє облицювання - з численними отворами прямокутної форми. Важливо, що капот збільшився у розмірах, що полегшувало доступ до двигуна.

До половини випущених автомобілів Zuk постачалися на експорт. Наприкінці 60-х їх почали ввозити і до нашої країни, причому їхня кількість з кожним роком зростала. Машини приваблювали наших водіїв знайомою агрегатною базою, невибагливістю в експлуатації та гарною прохідністю поганими дорогами. За це їй прощали і недостатню міцність передньої підвіски, і порівняно більшу висоту навантаження, і недостатню стійкість на ходу.

До середини 80-х років автомобілі Zuk вже були досить застарілими. На деяких з них почали ставити нові бензинові двигуни (1,5 л., 75 л. с.) та дизелі 4С90 (2,4 л., 70 л.с.). Втім, останні відрізнялися підвищеною гамірністю.

Ще наприкінці 80-х років на заводі FSC почали розробляти нові розвізні машини марки Lublin, але освоєння їхнього виробництва розтяглося до 1993 року. Проте попередник ще продовжував паралельно залишатися з виробництва. А останній Zuk був виготовлений 13 лютого 1998 року.

За сорок років було вироблено 587,5 тисяч автомобілів марки Zuk.

Також, українцям анонсували нову гуманітарну допомогу: де і як отримати.

Поделиться сюжетом

Последние новости

Мужчина проигнорировал повестку из-за больной бабушки: суд наказал украинца за уклонение от мобилизации

Новые правила субсидий: кто останется без помощи

Министр ответил на больной вопрос относительно национального телемарафона

Россия с легкостью обходит европейские санкции, чтобы вести войну против Украины - Kyiv Post

От платежек перехватит дух: какие цены ждут в октябре

Более полумиллиона гривен за получение отсрочки: в Хмельницкой области предпринимательнице объявили подозрение

Мобилизация в Украине: стало известно, в каких областях уже рассылают повестки по почте

СБУ поймала контрактника-дезертира, корректировавшего удары по ПВО и базам ВСУ

Россияне убивают своих же солдат, чтобы они им "не мешали"

Трамп благодарит З*лупу: сеть Х стоит на ушах

Валерий Залужный поддержал призыв известной волонтерки в защиту начальника ГУР МО Кирилла Буданова

Война между Израилем и Ираном: эксперты рассказали, как конфликт повлияет на выборы в США

Маск годами тайно финансировал правые движения, критиковавшие администрацию Байдена

Залужный поддержал призыв известной волонтерки в защиту Буданова

Символ победы добра над злом: Валерий Дубиль передал флаг Украины Президенту Европейской народной партии Манфреду Веберу