Від першого електрокару до "космічного" мікроавтобуса: ТОП-5 незвичайних та маловідомих українських авто
Експерти розповіли про п’ять цікавих автомобілів українського виробництва. У списку - найнеочікуваніші експонати.
Про це розповідає rbc.ua, посилаючись на дані "Автоцентру" та музею "Колеса історії".
Читайте також: Часто ламаються, ремонт дорого коштує: експерти назвали 5 найгірших кросоверів
Авто "Старт" (1963 – 1970 рр.)
Цей космічний бус на початку 60-х тиражували у специфічному радянському автопромі. Примітно те, що його створили не на великому заводі, а на авторемонтній базі у Сєвєродонецьку. Кузов мікроавтобуса був зроблений зі склопластику. Творцями цього шедевру стали інженери Сєвєродонецької авторемонтної бази, де його і випускали на вузлах та агрегатах серійної "Волги" ГАЗ-21. Випуск невеликими партіями відбувався почергово на чотирьох заводах: САРБі (150 од.), Луганському автоскладзаводі ЛАСЗ (20 од.), Донецькій автобазі тресту "Головдонбасбуд" (10 од.) і на Коростенському машинобудівному заводі (70 од.). До наших днів дожили лише кілька екземплярів "Старту".
Авто Ford A (1929 р.)
Цей стандартний та бюджетний Ford А створювали з американських комплектів дрібновузловим методом в Харкові на спеціальному автоскладальному заводі ХАСЗ. Український державний трест масового виробництва металопродукції сподівався на великі перспективи, однак складання "Фордів" було тимчасовим, на час, коли у Нижньому Новгороді створювали завод ГАЗ. Який за "фордівськими" кресленнями почав виробляти авто свого бренду – зокрема, ГАЗ-А, ГАЗ-АА, ГАЗ-ААА.
Електрокар ЛАЗ-750/-751 (1950-1951 р.)
Цікаво те, що перші електромобілі в Україні з'явились у середині минулого століття на заводі ЛАЗ. Спочатку створили шість дослідних екземплярів - три по 0,5-тонни і три - по 1,5-тонни. Каркас був зроблений з алюмінієвого сплаву авіаль АВТ, було по два електродвигуни з приводом на задні колеса і можливість змінювати ємність батареї залежно від потреб замовника. Реальний пробіг порожньої машини становив 80 км, завантаженої – 50 – 65 км. Від розетки 220 вольт повна зарядка становила 4-6 годин. Партія з 20 електрофургонів розійшлася на експлуатацію у пілотному режимі по найбільших поштамтах. Результати були позитивні, і після них машини відпрацювали по сім років, проте через високу ціну на конвеєр не поставили.
Mercedes W211 (2002 р.)
У 2001-2002 роках СП "АвтоЗАЗ-Daewoo" на Запорізькому автозаводі домовилося з компанією DaimlerChrysler AG щодо великовузлового складання в Україні "Мерседеса" моделі Е-class W211, а також кросовера М-class W163. Очікувався щорічний випуск по 200 штук Е-class і по 100 М-class, і мали бути на 10% дешевші за імпортовані, однак подальшу історію не афішували. При цьому жодних скандалів щодо якості вітчизняних "Мерседесів" в історії теж не було.
Фургон КМЗ "Київ" (1960 – 1961 рр.)
Компактне вантажне авто випустив Київський мотоциклетний завод. Він використав власний 0,750-літровий "опозитник" (у 26 кінських сил), а деталі шасі - від "Запорожця". Вантажопідйомність - 500 кг, з переднім розташуванням двигуна, заднім приводом, двомісною кабіною з алюмінію та швидкістю до 80 кілометрів за годину. Виготовили три бортові машини і два фургони. Проте у серійне виробництво нова модель мотозаводу не потрапила без підтримки держави, а власними силами КМЗ не потягнув.
Раніше ми публікували рейтинг з топ-10 кросоверів 2023 року.
- Вас також може зацікавити:
Їх лише два: названі найбільш компактні пікапи в світі
Які вживані авто "приганяли" українці з-за кордону: свіжий рейтинг моделей
В Києві загорівся суперкар за 300 тисяч доларів: відео