Інна Завадська про комплаєнс-контроль в українському бізнесі: стратегія мінімізації ризиків та забезпечення відповідності

Інна Завадська про комплаєнс-контроль в українському бізнесі: стратегія мінімізації ризиків та забезпечення відповідності

Комплаєнс-контроль як формат перевірки на відповідність і дотримання правил поступово займає значне місце в структурі корпоративного управління українського бізнесу різного масштабу, не лише великих міжнародних компаній та банків. У комплаєнсі починають бачити не тільки модне іноземне слово, а й ефективний інструмент мінімізації ризиків, тому варто розглянути це питання детально. Передусім слушно навести такі аксіоматичні твердження:

  1. Мета будь-якого бізнесу – отримання прибутку.

  2. Ризик – невід'ємна частина бізнесу.

  3. Запобігти ризикам дешевше, ніж ліквідувати наслідки.

Комплаєнс сприяє як кращій реалізації першого й третього пунктів із зазначеного, так і мінімізації другого. І якщо перше твердження не викликає сумніву, то інші варто деталізувати. Їх буде планомірно розкрито в наступних дописах, а поки що слід з’ясувати, у чому принципова відмінність комплаєнсу від інших різновидів контролю?

Саме комплаєнс спрямований на виявлення та подолання ризиків недотримання компанією вимог законодавства, правил, стандартів та рекомендацій. Проте діяльність комплаєнс-підрозділу не дублює функціонал інших ланок, а доповнює його.

Управління ризиками попереджає про ризики.

Внутрішній аудит констатує факти.

Комплаєнс-підрозділ захищає від ризиків.

Мета побудови системи комплаєнсу полягає у створенні механізмів виявлення й аналізу ризиків, оцінки й управління такими ризиками та забезпечення захисту від них.

Отже, комплаєнс-підрозділ виконує такий типовий спектр завдань:

  • виявляє в діяльності компанії ризики, здатні призвести до втрат;

  • з'ясовує причини, що сприяли виникненню ризиків, наприклад, невиконання працівниками вимог нормативно-правових актів, вказівок або рекомендації контролювальних органів;

  • виявляє корупційні складові в діяльності працівників компанії;

  • встановлює факти конфлікту інтересів у структурних підрозділах компанії та розробляє заходи, націлені на їх усунення;

  • бере участь у розробленні внутрішніх документів компанії щодо відповідності їх вимог нормам законодавства;

  • відповідає за взаємодію з органами контролю (супроводжує перевірки, готує документи на запити, розробляє заходи з усунення порушень, надає роз'яснення на запити тощо);

  • аналізує клієнтську базу за критеріями її доброчесності, в іншому разі – перевіряє наявність санкційної складової;

  • працює зі скаргами клієнтів;

  • виконує інші моніторингові, налагоджувальні функції, оскільки наданий перелік аж ніяк не вичерпний.




    Інна Завадська, керівниця служби комплаєнсу фінансової компанії Activitis

Поделиться сюжетом

Последние новости

Больше не придется платить: что переселенцам доступно бесплатно

Гороскоп на 19 октября: астрологи рассказали, что ждет каждый знак Зодиака

О ком нельзя говорить плохо 19 октября и каких животных нельзя трогать: приметы и запреты на Иоанна и Уара

Таки в 2024 все закончится? У Украины есть все шансы начать победный путь в войне с россией

Ленивые роллы с крабовыми палочками: готовим дома за считанные минуты

Пять растений, которые нужно посадить перед морозами: советы для дачников

Нежный чизкейк без выпечки: как сделать десерт с печеньем и йогуртом

Как из ботвы помидоров сделать удобрение: важные советы от фермеров

Эксчиновники поднимают прибыль на охране "ПриватБанка": миллионы гривен без конкуренции

Как сохранить саженцы роз до посадки весной: садоводы поделились хитростями

Мужчина прожил всю жизнь с тремя половыми членами: вот, что обнаружили медики ниже его пояса

Депутат, известный взяточничеством и кражей пива, объяснил, почему мужчины уклоняются от армии: "Это провал государства"

С мясом и рисом: звезда "Мастер Шеф" дала рецепт вкуснейшей фаршированной свеклы

Топ-20 хорроров последних два десятка лет, от которых даже самые смелые "намокнут"

Болезни не защитят от мобилизации: кого все же призовут в армию с ноября