Інна Завадська про комплаєнс-контроль в українському бізнесі: стратегія мінімізації ризиків та забезпечення відповідності

Інна Завадська про комплаєнс-контроль в українському бізнесі: стратегія мінімізації ризиків та забезпечення відповідності

Комплаєнс-контроль як формат перевірки на відповідність і дотримання правил поступово займає значне місце в структурі корпоративного управління українського бізнесу різного масштабу, не лише великих міжнародних компаній та банків. У комплаєнсі починають бачити не тільки модне іноземне слово, а й ефективний інструмент мінімізації ризиків, тому варто розглянути це питання детально. Передусім слушно навести такі аксіоматичні твердження:

  1. Мета будь-якого бізнесу – отримання прибутку.

  2. Ризик – невід'ємна частина бізнесу.

  3. Запобігти ризикам дешевше, ніж ліквідувати наслідки.

Комплаєнс сприяє як кращій реалізації першого й третього пунктів із зазначеного, так і мінімізації другого. І якщо перше твердження не викликає сумніву, то інші варто деталізувати. Їх буде планомірно розкрито в наступних дописах, а поки що слід з’ясувати, у чому принципова відмінність комплаєнсу від інших різновидів контролю?

Саме комплаєнс спрямований на виявлення та подолання ризиків недотримання компанією вимог законодавства, правил, стандартів та рекомендацій. Проте діяльність комплаєнс-підрозділу не дублює функціонал інших ланок, а доповнює його.

Управління ризиками попереджає про ризики.

Внутрішній аудит констатує факти.

Комплаєнс-підрозділ захищає від ризиків.

Мета побудови системи комплаєнсу полягає у створенні механізмів виявлення й аналізу ризиків, оцінки й управління такими ризиками та забезпечення захисту від них.

Отже, комплаєнс-підрозділ виконує такий типовий спектр завдань:

  • виявляє в діяльності компанії ризики, здатні призвести до втрат;

  • з'ясовує причини, що сприяли виникненню ризиків, наприклад, невиконання працівниками вимог нормативно-правових актів, вказівок або рекомендації контролювальних органів;

  • виявляє корупційні складові в діяльності працівників компанії;

  • встановлює факти конфлікту інтересів у структурних підрозділах компанії та розробляє заходи, націлені на їх усунення;

  • бере участь у розробленні внутрішніх документів компанії щодо відповідності їх вимог нормам законодавства;

  • відповідає за взаємодію з органами контролю (супроводжує перевірки, готує документи на запити, розробляє заходи з усунення порушень, надає роз'яснення на запити тощо);

  • аналізує клієнтську базу за критеріями її доброчесності, в іншому разі – перевіряє наявність санкційної складової;

  • працює зі скаргами клієнтів;

  • виконує інші моніторингові, налагоджувальні функції, оскільки наданий перелік аж ніяк не вичерпний.




    Інна Завадська, керівниця служби комплаєнсу фінансової компанії Activitis

Поделиться сюжетом

Последние новости

Внутренняя безопасность СБУ должна проверить генерала Носача, – Тука

Верховная Рада приняла закон: какие нововведения готовятся в армии

"Нафтогаз" предупредил украинцев об отоплении: известно, что нужно сделать перед включением тепла в жилище

Внук и дед из Одессы наладили международный наркотрафик в детских игрушках

Кличко: Столица подготовила к зиме 550 единиц снегоуборочной техники и сделала запас соли и песка

В СНБО отреагировали на фейк z-пропаганды о массированных ракетных ударах

За «обломками» по НПЗ в Саратове стоит Главное управление разведки

Отдых от Dota 2, ведь студия Blizzard готовится к анонсу ремастера Warcraft II

Массированная ночная атака по Одессе: есть жертвы и раненые, жуткие кадры

Как могут измениться коммунальные платежки в 2025 году

"Укрзализныця" оскандалилась из-за русского языка

Переломный момент: Генсек НАТО рассказал, почему войска КНДР в Европе меняют правила игры

Дочь Маска из-за победы Трампа приняла важное жизненное решение

Миллионные долги побуждают к повышению тарифов: вода из крана может стать дорогим удовольствием

Фиксировал размещение военных объектов: ТЦКшник сливал россиянам позиции ВСУ