Мобільні оператори на межі зриву через вимоги НЦУ: це серйозно позначиться на нашому зв'язку взимку
У липні 2024 року відключення світла в Україні загострило проблему з мобільним зв'язком. Без електрики мобільні вишки просто "падали", залишаючи людей без зв'язку на годинник. Щоб це вирішити, Зеленський провів екстрену нараду, і 15 липня було запроваджено нові вимоги: з 1 жовтня 60% базових станцій мають працювати автономно щонайменше 10 годин, а з 2025 року – усі 100%.
Для операторів це шокувало, повідомляє Економічна правда.
Наприклад, "Київстар", Vodafone та lifecell тепер у терміновому порядку мають встановити генератори та акумулятори на 36 тисяч станцій, що, за їхніми словами, фізично неможливо за такі короткі терміни.
Постачання обладнання з-за кордону потребує часу, а монтаж ускладнюється тим, що підрядники бояться працювати в умовах мобілізації та зустрічами із представниками ТЦК.
Ось якої думки дотримуються представники компаній мобільних операторів:
"Ніхто у світі не міг би виконати прописані вимоги до 1 жовтня. Це надзвичайно масштабні обсяги роботи", – заявив технічний директор "Київстару" Володимир Лутченко.
"Кожен, хто розуміє, як працюють телекомунікації, усвідомлює, що 10 годин – це абсурдна вимога", – сказав анонімно представник.
"Мінімальний термін доставки обладнання в Україну складає 120 днів. За попередніми замовленнями ми орієнтувалися на терміни з минулого розпорядження НЦУ. Важко передбачати блискавичну зміну умов роботи постачальників та підрядників і збільшити все в рази за короткий термін", – кажуть у Vodafone
"Часто такі роботи виконують підрядники, але зараз вони бояться виїжджати на об'єкти через працівників ТЦК. Це ще більше затягує процес переобладнання."
"Йдеться про забезпечення обладнанням – тисячами генераторів та десятками тисяч потужних акумуляторів. Необхідні інвестиції можуть досягати дев'ятизначних цифр – мільярдів гривень."
З 1 жовтня Національна комісія (НКЕК) розпочне перевірки мобільних операторів, щоби переконатися у виконанні нових вимог НЦУ. За порушення норм операторам загрожують штрафи до 0,3% їх річного доходу, причому штрафів може бути кілька – за кожен етап, починаючи з жовтня, листопадового та грудневого дедлайнів, і закінчуючи січнем 2025 року.
Оператори зізнаються, що виконати ці вимоги вчасно буде неможливо. Нещодавно президент "Київстару" Олександр Комаров заявив, що збільшити автономну роботу мережі до 6 години планується не раніше другого кварталу 2025 року. Усі заходи з енергонезалежності працюють лише за стабільних та планових відключень, але коли електрика пропадає надовго, ніякі батареї не врятують.
Зараз більшість станцій можуть працювати без світла 4-6 годин, що далеко від необхідних 10. Але взимку, за холоднішої погоди, відключень світла може бути більшим, навіть якщо завершать усі ремонти електростанцій. Оператори зможуть підтримувати лише базові послуги, але далеко не всім. Отже, перспективи зв'язку в холодні місяці залишаються під великим питанням.
Крім того, Знай.ua повідомляв, "Київстар" відключив 3G і збільшив швидкість інтернету у 17 містах: серйозні зміни на підході