Українцям пояснили, чому банки стягують до 30% за закриття рахунків
Деякі українці стикаються з ситуацією, коли банк примусово закриває їхній рахунок і вимагає сплатити значну частину коштів, що залишаються на цьому рахунку. Це відбувається через проведення фінансового моніторингу, проте така вимога не є штрафом за порушення правил прозорості транзакцій, як може здаватися на перший погляд.
Згідно з поясненням НБУ, яке цитує видання "Мінфін", чинне законодавство не передбачає накладання банками штрафів на клієнтів за проходження фінансового моніторингу. У НБУ наголосили, що жодних фінансових покарань за порушення правил моніторингу банки застосовувати не можуть.
Проте банки можуть розривати договори з клієнтами з інших причин, серед яких:
- неплатоспроможність клієнта;
- підозра в незаконному використанні банківської картки або токена;
- надання недостовірної інформації;
- виникнення підозр у можливому нелегальному використанні рахунку;
- порушення умов договору;
- ненадання клієнтом необхідних документів;
- наявність простроченої кредитної заборгованості;
- отримання повідомлення від міжнародної платіжної системи про незаконне використання рахунку;
- повідомлення клієнтом про втрату картки чи телефону і підозра у незаконному використанні;
- встановлення факту протиправної діяльності на підставі офіційних документів або повідомлень правоохоронних органів.
Банк може стягувати 20-30% від суми на рахунку як оплату за розрахунково-касове обслуговування (РКО), а також комісію 1% за фінмоніторинг. Тобто клієнт, при закритті рахунку, стикається з додатковими витратами.
Банки не повідомляють клієнтам причини підозрілих транзакцій. Якщо банк закриває рахунок, клієнт може перевести кошти до іншого банку, подавши реквізити, документи, що посвідчують особу, та заяву. Закон дозволяє вільно переводити кошти між банками, але блокування рахунку може ускладнити процес.
Крім того, Знай.ua повідомляв, сюрприз для клієнтів: ПриватБанк скасує комісію за обслуговування рахунку