З українців за закриття деяких рахунків вимагають значну частку коштів: в НБУ попередили
Деякі українці стикаються з вимогою сплатити банку значну частку коштів при примусовому закритті рахунків - це пов'язано з фінансовим моніторингом.
Про це, як пише "Мінфін", повідомили у Національному банку України (НБУ).
Фінансовий регулятор підкреслив, що згідно з чинним законодавством, банки не мають права стягувати штрафи з клієнтів за проходження фінансового моніторингу.
"Наголошуємо: законодавством із питань фінансового моніторингу не передбачено застосування банками „будь-яких фінансових покарань щодо порушників правил фінансового моніторингу". Тобто за порушення правил фінансового моніторингу, банк не може накладати стягнення, штрафи або будь-яку іншу фінансову санкцію на клієнта", – пояснили в НБУ.
Окрім законодавчих вимог та правил, затверджених Національним банком, кожен банк має свої специфічні критерії для проходження фінансового моніторингу. Ці критерії не розголошуються, щоб уникнути їх маніпуляцій з боку клієнтів.
Проте в НБУ пояснили, що банки можуть розривати договори з клієнтами не лише через порушення правил фінансового моніторингу, а й з інших причин, таких як:
- неплатоспроможність, незаконне використання картки чи токена, надання недостовірної інформації та підозри в можливому незаконному використанні картки;
- отримання інформації від міжнародної платіжної системи про незаконне використання картки;
- порушення умов договору власником картки;
- ненадання необхідних документів за вимогою;
- припинення доручень, наданих третьою особою за зобов'язаннями клієнта перед банком;
- виникнення несанкціонованої або простроченої кредитної заборгованості;
- отримання повідомлення про втрату картки або телефону та підозра в їх незаконному використанні;
- встановлення фактів протиправної діяльності на основі офіційних документів або повідомлень від правоохоронних органів;
- наявність обґрунтованих підозр про протиправну діяльність, на основі висновків банківських служб;
- використання карток для переказу коштів, отриманих незаконним шляхом.
Таким чином, банки стягують 20-30% від загальної суми на рахунку не за сам фінансовий моніторинг (за який окремо стягується 1% комісії), а за повернення коштів вже в рамках розрахунково-касового обслуговування (РКО), коли власник рахунку намагається отримати заблоковані кошти.
Але нюанс полягає в том, що ознаки підозрілих транзакцій не розголошуються, тому клієнти банків не можуть дізнатися мотивацію банку для застосування покарання.
ПриватБанк блокує доступ до кредитних лімітів, деталі.
"ПриватБанк" змусив українця чекати півроку на заміну банкнот.
ПриватБанк може заблокувати гроші в будь-яку мить, українець розповів деталі.