Випхали з маршрутки, бо немає місць для пільговиків: як отримати компенсацію, якщо відмовляють у безкоштовному проїзді

Випхали з маршрутки, бо немає місць для пільговиків: як отримати компенсацію, якщо відмовляють у безкоштовному проїзді

Пільговий проїзд громадським транспортом — одне з важливих прав, гарантованих законодавством України. Однак, на практиці, багато громадян стикаються з безпідставними відмовами з боку водіїв маршрутних таксі та іншого транспорту.

Давайте розглянемо, хто має право на пільговий проїзд та що робити в разі відмови.

Згідно з чинним законодавством, право на безкоштовний проїзд мають наступні категорії громадян.

Громадський транспорт Києва. Фото: Youtube

  • Учасники бойових дій та прирівняні до них особи.
  • Інваліди війни.
  • Військовослужбовці строкової служби та інваліди війни.
  • Батьки загиблих або зниклих безвісти військовослужбовців.
  • Поліцейські та працівники СБУ під час виконання службових обов'язків.
  • Реабілітовані особи, які стали інвалідами через репресії.
  • Особи з інвалідністю першої та другої групи, діти-інваліди, а також супроводжуючі їх особи.
  • Постраждалі внаслідок Чорнобильської катастрофи.
  • Діти з багатодітних сімей та діти до 6 років без окремого місця для сидіння.
  • Ветерани різних служб, таких як поліція, СБУ, прокуратура тощо.

Чому виникають відмови?

Незважаючи на законодавчі гарантії, перевізники часто відмовляють у пільговому проїзді через економічні причини. Місцеві бюджети не завжди закладають достатні кошти на компенсацію таких перевезень, що змушує перевізників працювати на бездотаційній основі. Це призводить до ситуацій, коли водії відмовляються перевозити пільговиків або обмежують їх кількість.

Що робити в разі відмови?

Якщо ви зіткнулися з відмовою в пільговому проїзді, дійте наступним чином:

  1. Дізнайтеся інформацію про перевізника: знайдіть назву компанії та контактні дані.
  2. Запишіть дані водія: прізвище, ім'я, по батькові.
  3. Занотуйте номер транспортного засобу, час і маршрут: це допоможе в разі подачі скарги.
  4. Зберігайте квиток та шукайте свідків події: вони можуть знадобитися для судового розгляду.

Куди звертатися зі скаргою?

У разі відмови у пільговому проїзді, ви можете подати скаргу до:

  • Поліції за номером 102.
  • Територіального управління Державної служби України з безпеки на транспорті.
  • Транспортного відділу міської ради.
  • Державної служби України з безпеки на транспорті (пр. Перемоги, 14, м. Київ, телефон "гарячої лінії" 044-351-47-66).

Якщо водій відмовляється слідувати маршрутом, доки ви не оплатите проїзд, викличте поліцію. У разі неодноразових відмов водія перевозити пільгові категорії громадян, йому може загрожувати звільнення.

Раніше ми розповідали, що Субсидіанти можуть не розраховувати на гроші: у Мінсоцполітики попередили громадян

Також, Проїзд дорожчає на 3 гривні: чому підвищують ціни

Поділитися сюжетом

Останні новини

Внутрішня безпека СБУ має перевірити генерала Носача, – Тука

Верховна Рада ухвалила закон: які нововведення готуються в армії

"Нафтогаз" попередив українців про опалення: відомо, що потрібно зробити перед включенням тепла в оселі

​Онук та дід з Одеси налагодили міжнародний наркотрафік у дитячих іграшках

Кличко: Столиця підготувала до зими 550 одиниць снігоприбиральної техніки та зробила запаси солі і піску

У РНБО відреагували на фейк z-пропаганди про масовані ракетні удари

За "уламками" по НПЗ у Саратові стоїть Головне управління розвідки

Відпочинь від Dota 2, адже студія Blizzard готується до анонсу ремастера Warcraft II

Масована нічна атака по Одесі: є жертви та поранені, моторошні кадри

Як можуть змінитися комунальні платіжки у 2025 році

"Укрзалізниця" оскандалилась через російську мову

Переломний момент: Генсек НАТО розповів, чому війська КНДР у Європі змінюють правила гри

Донька Маска через перемогу Трампа ухвалила важливе життєве рішення

Мільйонні борги спонукають до підвищення тарифів: вода з крана може стати дорогим задоволенням

Фіксував розміщення військових об'єктів: ТЦКшник зливав росіянам позиції ЗСУ