Випхали з маршрутки, бо немає місць для пільговиків: як отримати компенсацію, якщо відмовляють у безкоштовному проїзді

Випхали з маршрутки, бо немає місць для пільговиків: як отримати компенсацію, якщо відмовляють у безкоштовному проїзді

Пільговий проїзд громадським транспортом — одне з важливих прав, гарантованих законодавством України. Однак, на практиці, багато громадян стикаються з безпідставними відмовами з боку водіїв маршрутних таксі та іншого транспорту.

Давайте розглянемо, хто має право на пільговий проїзд та що робити в разі відмови.

Згідно з чинним законодавством, право на безкоштовний проїзд мають наступні категорії громадян.

Громадський транспорт Києва. Фото: Youtube

  • Учасники бойових дій та прирівняні до них особи.
  • Інваліди війни.
  • Військовослужбовці строкової служби та інваліди війни.
  • Батьки загиблих або зниклих безвісти військовослужбовців.
  • Поліцейські та працівники СБУ під час виконання службових обов'язків.
  • Реабілітовані особи, які стали інвалідами через репресії.
  • Особи з інвалідністю першої та другої групи, діти-інваліди, а також супроводжуючі їх особи.
  • Постраждалі внаслідок Чорнобильської катастрофи.
  • Діти з багатодітних сімей та діти до 6 років без окремого місця для сидіння.
  • Ветерани різних служб, таких як поліція, СБУ, прокуратура тощо.

Чому виникають відмови?

Незважаючи на законодавчі гарантії, перевізники часто відмовляють у пільговому проїзді через економічні причини. Місцеві бюджети не завжди закладають достатні кошти на компенсацію таких перевезень, що змушує перевізників працювати на бездотаційній основі. Це призводить до ситуацій, коли водії відмовляються перевозити пільговиків або обмежують їх кількість.

Що робити в разі відмови?

Якщо ви зіткнулися з відмовою в пільговому проїзді, дійте наступним чином:

  1. Дізнайтеся інформацію про перевізника: знайдіть назву компанії та контактні дані.
  2. Запишіть дані водія: прізвище, ім'я, по батькові.
  3. Занотуйте номер транспортного засобу, час і маршрут: це допоможе в разі подачі скарги.
  4. Зберігайте квиток та шукайте свідків події: вони можуть знадобитися для судового розгляду.

Куди звертатися зі скаргою?

У разі відмови у пільговому проїзді, ви можете подати скаргу до:

  • Поліції за номером 102.
  • Територіального управління Державної служби України з безпеки на транспорті.
  • Транспортного відділу міської ради.
  • Державної служби України з безпеки на транспорті (пр. Перемоги, 14, м. Київ, телефон "гарячої лінії" 044-351-47-66).

Якщо водій відмовляється слідувати маршрутом, доки ви не оплатите проїзд, викличте поліцію. У разі неодноразових відмов водія перевозити пільгові категорії громадян, йому може загрожувати звільнення.

Раніше ми розповідали, що Субсидіанти можуть не розраховувати на гроші: у Мінсоцполітики попередили громадян

Також, Проїзд дорожчає на 3 гривні: чому підвищують ціни

Поделиться сюжетом

Последние новости

Внутренняя безопасность СБУ должна проверить генерала Носача, – Тука

Верховная Рада приняла закон: какие нововведения готовятся в армии

"Нафтогаз" предупредил украинцев об отоплении: известно, что нужно сделать перед включением тепла в жилище

Внук и дед из Одессы наладили международный наркотрафик в детских игрушках

Кличко: Столица подготовила к зиме 550 единиц снегоуборочной техники и сделала запас соли и песка

В СНБО отреагировали на фейк z-пропаганды о массированных ракетных ударах

За «обломками» по НПЗ в Саратове стоит Главное управление разведки

Отдых от Dota 2, ведь студия Blizzard готовится к анонсу ремастера Warcraft II

Массированная ночная атака по Одессе: есть жертвы и раненые, жуткие кадры

Как могут измениться коммунальные платежки в 2025 году

"Укрзализныця" оскандалилась из-за русского языка

Переломный момент: Генсек НАТО рассказал, почему войска КНДР в Европе меняют правила игры

Дочь Маска из-за победы Трампа приняла важное жизненное решение

Миллионные долги побуждают к повышению тарифов: вода из крана может стать дорогим удовольствием

Фиксировал размещение военных объектов: ТЦКшник сливал россиянам позиции ВСУ