Лише пельмені по акції та горілка: змучені війною українці не голодують, але псують шлунки
Для тих, хто хоче знати, як зараз справи в Україні, є дуже важлива інформація щодо соціальних процесів. З'ясувалося, що під час повномасштабної війни через зростання цін на продукти українці почали частіше купувати "акційну" їжу, а також більша частина жителів міст знову готує будинки.
Про це стало відомо завдяки інформації з дослідження компанії Gradus Research.
Так, майже дві третини - 64% - опитаних віддають перевагу дешевшим продуктам, а стали готувати частіше вдома майже половина - 48%.
Майже половина опитаних українців (49%) кажуть, що їхні харчові навички змінилися з початку повномасштабного вторгнення. Серед молоді віком 18-34 роки цей показник вищий і становить 54%.
Як фактори впливають
Серед ключових факторів, що впливають на зміну у звичках харчування, респонденти називають підвищення цін на продукти харчування, тривалий стрес та атаки ворога з їхніми наслідками.
Наслідком відключень електрики, опалення або води респонденти найчастіше називали те, що воліють продукти тривалого зберігання (59%) та холодну їжу (50%).
"Третина опитаних мають альтернативні джерела електроживлення, ще третина мають альтернативні засоби розігріву та приготування їжі. І лише 34% опитаних розглядають можливість виїзду з населеного пункту чи країни у разі затяжних блекаутів", - розповіла соціолог, засновниця та директор дослідницької компанії Gradus Research Євгенія Близнюк. .
Окрім того, війна змусила українців зрізати бюджет на харчування. Найсильніше ці зміни відчутні серед респондентів вікової групи 56+ років – серед них частка тих, хто економить, становить 77%.
Однак при детальній оцінці стрес (83%) посідає перше місце серед факторів впливу на зміну харчових звичок.
Через стрес та емоційне виснаження половина опитаних українців харчується нерегулярно (49%), а також вживають більше нездорової їжі (42%), мають знижений апетит (41%) та пропускають деякі прийоми їжі (41%).
19% респондентів також зазначили, що почали вживати більше алкоголю.
На чому економлять найчастіше
У категорії, на яких найбільше економлять, потрапили кондитерські вироби (49%) та риба та морепродукти (48%).
Водночас, категорії базових продуктів зменшення бюджетів майже не торкнулося – на хлібі, олії, борошні, крупах, овочах та яйцях економлять лише 11% респондентів.
Також, надсилати посилки будемо по-новому: які товари більше не приймуть на пошті.