Лише пельмені по акції та горілка: змучені війною українці не голодують, але псують шлунки

Лише пельмені по акції та горілка: змучені війною українці не голодують, але псують шлунки

Для тих, хто хоче знати, як зараз справи в Україні, є дуже важлива інформація щодо соціальних процесів. З'ясувалося, що під час повномасштабної війни через зростання цін на продукти українці почали частіше купувати "акційну" їжу, а також більша частина жителів міст знову готує будинки.

Про це стало відомо завдяки інформації з дослідження компанії Gradus Research.

Супермаркет. Фото: скрін youtube

Так, майже дві третини - 64% - опитаних віддають перевагу дешевшим продуктам, а стали готувати частіше вдома майже половина - 48%.

Майже половина опитаних українців (49%) кажуть, що їхні харчові навички змінилися з початку повномасштабного вторгнення. Серед молоді віком 18-34 роки цей показник вищий і становить 54%.

Інфографіка: дослідження Gradus Research

Як фактори впливають

Серед ключових факторів, що впливають на зміну у звичках харчування, респонденти називають підвищення цін на продукти харчування, тривалий стрес та атаки ворога з їхніми наслідками.

Наслідком відключень електрики, опалення або води респонденти найчастіше називали те, що воліють продукти тривалого зберігання (59%) та холодну їжу (50%).

"Третина опитаних мають альтернативні джерела електроживлення, ще третина мають альтернативні засоби розігріву та приготування їжі. І лише 34% опитаних розглядають можливість виїзду з населеного пункту чи країни у разі затяжних блекаутів", - розповіла соціолог, засновниця та директор дослідницької компанії Gradus Research Євгенія Близнюк. .

Окрім того, війна змусила українців зрізати бюджет на харчування. Найсильніше ці зміни відчутні серед респондентів вікової групи 56+ років – серед них частка тих, хто економить, становить 77%.

Однак при детальній оцінці стрес (83%) посідає перше місце серед факторів впливу на зміну харчових звичок.

Через стрес та емоційне виснаження половина опитаних українців харчується нерегулярно (49%), а також вживають більше нездорової їжі (42%), мають знижений апетит (41%) та пропускають деякі прийоми їжі (41%).

19% респондентів також зазначили, що почали вживати більше алкоголю.

Інфографіка: дослідження Gradus Research

Інфографіка: дослідження Gradus Research

На чому економлять найчастіше

У категорії, на яких найбільше економлять, потрапили кондитерські вироби (49%) та риба та морепродукти (48%).

Водночас, категорії базових продуктів зменшення бюджетів майже не торкнулося – на хлібі, олії, борошні, крупах, овочах та яйцях економлять лише 11% респондентів.

Також, надсилати посилки будемо по-новому: які товари більше не приймуть на пошті.

Поділитися сюжетом

Останні новини

Верховна Рада ухвалила закон: які нововведення готуються в армії

"Нафтогаз" попередив українців про опалення: відомо, що потрібно зробити перед включенням тепла в оселі

​Онук та дід з Одеси налагодили міжнародний наркотрафік у дитячих іграшках

Кличко: Столиця підготувала до зими 550 одиниць снігоприбиральної техніки та зробила запаси солі і піску

У РНБО відреагували на фейк z-пропаганди про масовані ракетні удари

За "уламками" по НПЗ у Саратові стоїть Головне управління розвідки

Відпочинь від Dota 2, адже студія Blizzard готується до анонсу ремастера Warcraft II

Масована нічна атака по Одесі: є жертви та поранені, моторошні кадри

Як можуть змінитися комунальні платіжки у 2025 році

"Укрзалізниця" оскандалилась через російську мову

Переломний момент: Генсек НАТО розповів, чому війська КНДР у Європі змінюють правила гри

Донька Маска через перемогу Трампа ухвалила важливе життєве рішення

Мільйонні борги спонукають до підвищення тарифів: вода з крана може стати дорогим задоволенням

Фіксував розміщення військових об'єктів: ТЦКшник зливав росіянам позиції ЗСУ

​Війська РФ атакують ЗСУ хімічними боєприпасами: за жовтень було понад 320 випадків