Лише пельмені по акції та горілка: змучені війною українці не голодують, але псують шлунки

Лише пельмені по акції та горілка: змучені війною українці не голодують, але псують шлунки

Для тих, хто хоче знати, як зараз справи в Україні, є дуже важлива інформація щодо соціальних процесів. З'ясувалося, що під час повномасштабної війни через зростання цін на продукти українці почали частіше купувати "акційну" їжу, а також більша частина жителів міст знову готує будинки.

Про це стало відомо завдяки інформації з дослідження компанії Gradus Research.

Супермаркет. Фото: скрін youtube

Так, майже дві третини - 64% - опитаних віддають перевагу дешевшим продуктам, а стали готувати частіше вдома майже половина - 48%.

Майже половина опитаних українців (49%) кажуть, що їхні харчові навички змінилися з початку повномасштабного вторгнення. Серед молоді віком 18-34 роки цей показник вищий і становить 54%.

Інфографіка: дослідження Gradus Research

Як фактори впливають

Серед ключових факторів, що впливають на зміну у звичках харчування, респонденти називають підвищення цін на продукти харчування, тривалий стрес та атаки ворога з їхніми наслідками.

Наслідком відключень електрики, опалення або води респонденти найчастіше називали те, що воліють продукти тривалого зберігання (59%) та холодну їжу (50%).

"Третина опитаних мають альтернативні джерела електроживлення, ще третина мають альтернативні засоби розігріву та приготування їжі. І лише 34% опитаних розглядають можливість виїзду з населеного пункту чи країни у разі затяжних блекаутів", - розповіла соціолог, засновниця та директор дослідницької компанії Gradus Research Євгенія Близнюк. .

Окрім того, війна змусила українців зрізати бюджет на харчування. Найсильніше ці зміни відчутні серед респондентів вікової групи 56+ років – серед них частка тих, хто економить, становить 77%.

Однак при детальній оцінці стрес (83%) посідає перше місце серед факторів впливу на зміну харчових звичок.

Через стрес та емоційне виснаження половина опитаних українців харчується нерегулярно (49%), а також вживають більше нездорової їжі (42%), мають знижений апетит (41%) та пропускають деякі прийоми їжі (41%).

19% респондентів також зазначили, що почали вживати більше алкоголю.

Інфографіка: дослідження Gradus Research

Інфографіка: дослідження Gradus Research

На чому економлять найчастіше

У категорії, на яких найбільше економлять, потрапили кондитерські вироби (49%) та риба та морепродукти (48%).

Водночас, категорії базових продуктів зменшення бюджетів майже не торкнулося – на хлібі, олії, борошні, крупах, овочах та яйцях економлять лише 11% респондентів.

Також, надсилати посилки будемо по-новому: які товари більше не приймуть на пошті.

Поделиться сюжетом

Последние новости

Верховная Рада приняла закон: какие нововведения готовятся в армии

"Нафтогаз" предупредил украинцев об отоплении: известно, что нужно сделать перед включением тепла в жилище

Внук и дед из Одессы наладили международный наркотрафик в детских игрушках

Кличко: Столица подготовила к зиме 550 единиц снегоуборочной техники и сделала запас соли и песка

В СНБО отреагировали на фейк z-пропаганды о массированных ракетных ударах

За «обломками» по НПЗ в Саратове стоит Главное управление разведки

Отдых от Dota 2, ведь студия Blizzard готовится к анонсу ремастера Warcraft II

Массированная ночная атака по Одессе: есть жертвы и раненые, жуткие кадры

Как могут измениться коммунальные платежки в 2025 году

"Укрзализныця" оскандалилась из-за русского языка

Переломный момент: Генсек НАТО рассказал, почему войска КНДР в Европе меняют правила игры

Дочь Маска из-за победы Трампа приняла важное жизненное решение

Миллионные долги побуждают к повышению тарифов: вода из крана может стать дорогим удовольствием

Фиксировал размещение военных объектов: ТЦКшник сливал россиянам позиции ВСУ

Войска РФ атакуют ВСУ химическими боеприпасами: за октябрь было более 320 случаев