Випхали з маршрутки, бо немає місць для пільговиків: як отримати компенсацію, якщо відмовляють у безкоштовному проїзді

Випхали з маршрутки, бо немає місць для пільговиків: як отримати компенсацію, якщо відмовляють у безкоштовному проїзді

Пільговий проїзд громадським транспортом — одне з важливих прав, гарантованих законодавством України. Однак, на практиці, багато громадян стикаються з безпідставними відмовами з боку водіїв маршрутних таксі та іншого транспорту.

Давайте розглянемо, хто має право на пільговий проїзд та що робити в разі відмови.

Згідно з чинним законодавством, право на безкоштовний проїзд мають наступні категорії громадян.

Громадський транспорт Києва. Фото: Youtube

  • Учасники бойових дій та прирівняні до них особи.
  • Інваліди війни.
  • Військовослужбовці строкової служби та інваліди війни.
  • Батьки загиблих або зниклих безвісти військовослужбовців.
  • Поліцейські та працівники СБУ під час виконання службових обов'язків.
  • Реабілітовані особи, які стали інвалідами через репресії.
  • Особи з інвалідністю першої та другої групи, діти-інваліди, а також супроводжуючі їх особи.
  • Постраждалі внаслідок Чорнобильської катастрофи.
  • Діти з багатодітних сімей та діти до 6 років без окремого місця для сидіння.
  • Ветерани різних служб, таких як поліція, СБУ, прокуратура тощо.

Чому виникають відмови?

Незважаючи на законодавчі гарантії, перевізники часто відмовляють у пільговому проїзді через економічні причини. Місцеві бюджети не завжди закладають достатні кошти на компенсацію таких перевезень, що змушує перевізників працювати на бездотаційній основі. Це призводить до ситуацій, коли водії відмовляються перевозити пільговиків або обмежують їх кількість.

Що робити в разі відмови?

Якщо ви зіткнулися з відмовою в пільговому проїзді, дійте наступним чином:

  1. Дізнайтеся інформацію про перевізника: знайдіть назву компанії та контактні дані.
  2. Запишіть дані водія: прізвище, ім'я, по батькові.
  3. Занотуйте номер транспортного засобу, час і маршрут: це допоможе в разі подачі скарги.
  4. Зберігайте квиток та шукайте свідків події: вони можуть знадобитися для судового розгляду.

Куди звертатися зі скаргою?

У разі відмови у пільговому проїзді, ви можете подати скаргу до:

  • Поліції за номером 102.
  • Територіального управління Державної служби України з безпеки на транспорті.
  • Транспортного відділу міської ради.
  • Державної служби України з безпеки на транспорті (пр. Перемоги, 14, м. Київ, телефон "гарячої лінії" 044-351-47-66).

Якщо водій відмовляється слідувати маршрутом, доки ви не оплатите проїзд, викличте поліцію. У разі неодноразових відмов водія перевозити пільгові категорії громадян, йому може загрожувати звільнення.

Раніше ми розповідали, що Субсидіанти можуть не розраховувати на гроші: у Мінсоцполітики попередили громадян

Також, Проїзд дорожчає на 3 гривні: чому підвищують ціни

Поділитися сюжетом

Останні новини

У Чечні спалахнула потужна пожежа на АЗС: з-поміж жертв є діти

Вологий лимонний кекс із маком: легкий рецепт для швидкого частування

«Досить ганьбитися!»: військові та волонтери звернулись до ухилянтів через ситуацію на концерті ОЕ

Як заплатити за електроенергію "Національним кешбеком": покрокова інструкція

Українців до 25 років не мобілізуватимуть, військові обурені рішенням Ради: "Втрати у нас були б набагато менші"

РФ виробляє лише 50 одиниць нових танків у рік, - OSINT-дослідник

Раки, Діви і Терези: що приготував цей місяць для цих знаків Зодіака

Хрумкі чебуреки нашвидкуруч: ідеальний рецепт на кожен день

Мобілізація набирає обертів: розшук ухилянтів буде посилено

Росіяни атакували Куп'янськ: FPV-дрон потрапив в авто

Похід у магазин зажене в тугу: ціни на популярний осінній овоч пробивають стелю

Тариф на електроенергію: українцям відповіли на болюче питання, коли знову підвищать ціну

Мають бути регулярними: у Раді привітали перевірки ТЦК на концерті Океану Ельзи

Військові та волонтери звернулись до ухилянтів: «Досить ганьбитися!»

Учасниця "Супермами" орендувала фуїбольний стадіон, щоб оголосити всій країні ім'я свого сина: "Заради піару та хайпу"