Mitsubishi приєднується до Honda-Nissan
Японський виробник автомобілів Mitsubishi Motors вирішив приєднатися до альянсу компаній Honda-Nissan, щоб зміцнити свої позиції на ринку та скласти конкуренцію китайським і американським автовиробникам.
Tesla і китайські автовиробники інвестують значні кошти в розвиток електромобілів, створюючи умови, в яких японські автовиробники не можуть конкурувати з ними з точки зору масштабу виробництва та ланцюгів поставок. Об’єднання Mitsubishi, Honda та Nissan має на меті створити потужний альянс, здатний протистояти цим викликам.
Об’єднання Mitsubishi та Honda-Nissan створить на внутрішньому ринку Японії дві основні сили: Toyota Motor Group та новостворений альянс Honda-Nissan-Mitsubishi. У березні цього року Honda і Nissan вже оголосили про всеосяжну угоду про співпрацю, проте доля Mitsubishi Motors залишалася невизначеною.
Зараз Mitsubishi Motors підписала угоду про нерозголошення інформації з Honda та Nissan і розпочала переговори про об’єднання. Honda і Nissan, які є другим і третім найбільшими автовиробниками в Японії з глобальними продажами 4,1 мільйона і 3,44 мільйона одиниць відповідно, разом з Mitsubishi Motors матимуть загальні продажі 8,35 мільйона автомобілів. Це значно зміцнить їхні позиції на ринку.
Toyota, найбільший автовиробник Японії, вже об’єдналася з такими компаніями, як Daihatsu, Suzuki, Subaru, Mazda і Hino Motors, досягнувши сукупного обсягу продажів у 16 мільйонів одиниць. Новий альянс Honda-Nissan-Mitsubishi має намір стандартизувати бортове програмне забезпечення, що керує автомобілем, та впроваджувати високоефективні технології, одночасно знижуючи витрати.
Honda і Nissan планують спільно розробляти базове програмне забезпечення для автомобілів та обговорюють його використання в автомобілях Mitsubishi Motors. Компанії також розглянуть можливість доповнення своїх лінійок автомобілів. Наприклад, Honda не виробляє гібридні транспортні засоби з можливістю підзарядки (PHV) або пікапи в Японії, тоді як Mitsubishi Motors має сильні позиції в цій галузі. Це може стати основою для співпраці у сфері виробництва оригінального обладнання (OEM).
Основною причиною об’єднання зусиль японських компаній є значне відставання у перегонах за ринок електромобілів. У 2023 році Nissan і Honda продали лише 140 000 і 19 000 електромобілів відповідно, тоді як Tesla і BYD були далеко попереду з 1,8 мільйона і 1,57 мільйона одиниць. На найбільшому автомобільному ринку світу, в Китаї, Honda і Nissan змушені змінювати свої стратегії через конкуренцію з недорогими електромобілями місцевого виробництва.