Навіщо в автомобілі потрібна четверта педаль, про яку не всі знають

Навіщо в автомобілі потрібна четверта педаль, про яку не всі знають

В автомобілях традиційно використовуються дві або три педалі в залежності від типу коробки передач - зчеплення, гальмо та акселератор.

Однак у деяких моделях автовиробники встановлюють додаткову четверту педаль, яка служить для включення механічного гальма стоянки, так званого "ножика".

Педаль "ножник" найчастіше зустрічається в автомобілях з автоматичною коробкою передач, оскільки там немає педалі зчеплення. На машинах з механічною КПП педаль ручного гальма теж іноді використовується, хоч і рідше. Така педаль зазвичай розташовується біля місця для відпочинку ноги водія, трохи осторонь основних педалей. Це зроблено для зручності та виключення можливості переплутати її з іншими у процесі керування автомобілем.

Конструктивно механічне гальмо стоянки складається з декількох елементів: рукоятки розблокування, троса, що з'єднує рукоятку з педаллю, невеликої педалі "ножник", другого троса до механізму гальма стоянки і безпосередньо механізму, який і затягує колодки гальмівних механізмів. Щоб поставити машину на ручник, достатньо злегка натиснути ногою на педаль.

Найбільш широко педаль ручного гальма "ножник" використовується в автомобілях північноамериканського та японського виробництва, особливо це стосується моделей з правостороннім керуванням. У Європі на більшості моделей Mercedes-Benz донедавна також застосовувалася така конструкція. Однак зараз намічається тенденція відмови від механічного варіанту на користь більш сучасного електронного гальма стоянки.

До переваг електронної системи гальма стоянки можна віднести більш ефективне екстрене гальмування за рахунок інтеграції в загальну гальмівну систему, можливість автоматично утримувати автомобіль на підйомі без участі водія, економію простору в салоні за рахунок відсутності окремих тяг і тросів. Крім того, при використанні електроніки відпадають побоювання щодо недостатньої або надмірної затяжки гальма стоянки. Система сама забезпечить оптимальний ступінь затискання колодок у кожній конкретній ситуації.

Таким чином, можна констатувати, що майбутнє автомобільних гальм стоянки – за електронними системами, що дозволяють реалізувати додаткові можливості та підвищити рівень безпеки автомобілів.

Читайте також:

В автобусі було 25 пасажирів: під Харковом сталася моторошна аварія, деталі

Чоловік після удару у лобове скло влаштував бійку на проїжджій частині: відео з Одеси

Потяг зіткнувся із фурою на переїзді: кадри з місця події

Поділитися сюжетом

Останні новини

Верховна Рада ухвалила закон: які нововведення готуються в армії

"Нафтогаз" попередив українців про опалення: відомо, що потрібно зробити перед включенням тепла в оселі

​Онук та дід з Одеси налагодили міжнародний наркотрафік у дитячих іграшках

Кличко: Столиця підготувала до зими 550 одиниць снігоприбиральної техніки та зробила запаси солі і піску

У РНБО відреагували на фейк z-пропаганди про масовані ракетні удари

За "уламками" по НПЗ у Саратові стоїть Головне управління розвідки

Відпочинь від Dota 2, адже студія Blizzard готується до анонсу ремастера Warcraft II

Масована нічна атака по Одесі: є жертви та поранені, моторошні кадри

Як можуть змінитися комунальні платіжки у 2025 році

"Укрзалізниця" оскандалилась через російську мову

Переломний момент: Генсек НАТО розповів, чому війська КНДР у Європі змінюють правила гри

Донька Маска через перемогу Трампа ухвалила важливе життєве рішення

Мільйонні борги спонукають до підвищення тарифів: вода з крана може стати дорогим задоволенням

Фіксував розміщення військових об'єктів: ТЦКшник зливав росіянам позиції ЗСУ

​Війська РФ атакують ЗСУ хімічними боєприпасами: за жовтень було понад 320 випадків