Навіщо в автомобілі потрібна четверта педаль, про яку не всі знають

Навіщо в автомобілі потрібна четверта педаль, про яку не всі знають

В автомобілях традиційно використовуються дві або три педалі в залежності від типу коробки передач - зчеплення, гальмо та акселератор.

Однак у деяких моделях автовиробники встановлюють додаткову четверту педаль, яка служить для включення механічного гальма стоянки, так званого "ножика".

Педаль "ножник" найчастіше зустрічається в автомобілях з автоматичною коробкою передач, оскільки там немає педалі зчеплення. На машинах з механічною КПП педаль ручного гальма теж іноді використовується, хоч і рідше. Така педаль зазвичай розташовується біля місця для відпочинку ноги водія, трохи осторонь основних педалей. Це зроблено для зручності та виключення можливості переплутати її з іншими у процесі керування автомобілем.

Конструктивно механічне гальмо стоянки складається з декількох елементів: рукоятки розблокування, троса, що з'єднує рукоятку з педаллю, невеликої педалі "ножник", другого троса до механізму гальма стоянки і безпосередньо механізму, який і затягує колодки гальмівних механізмів. Щоб поставити машину на ручник, достатньо злегка натиснути ногою на педаль.

Найбільш широко педаль ручного гальма "ножник" використовується в автомобілях північноамериканського та японського виробництва, особливо це стосується моделей з правостороннім керуванням. У Європі на більшості моделей Mercedes-Benz донедавна також застосовувалася така конструкція. Однак зараз намічається тенденція відмови від механічного варіанту на користь більш сучасного електронного гальма стоянки.

До переваг електронної системи гальма стоянки можна віднести більш ефективне екстрене гальмування за рахунок інтеграції в загальну гальмівну систему, можливість автоматично утримувати автомобіль на підйомі без участі водія, економію простору в салоні за рахунок відсутності окремих тяг і тросів. Крім того, при використанні електроніки відпадають побоювання щодо недостатньої або надмірної затяжки гальма стоянки. Система сама забезпечить оптимальний ступінь затискання колодок у кожній конкретній ситуації.

Таким чином, можна констатувати, що майбутнє автомобільних гальм стоянки – за електронними системами, що дозволяють реалізувати додаткові можливості та підвищити рівень безпеки автомобілів.

Читайте також:

В автобусі було 25 пасажирів: під Харковом сталася моторошна аварія, деталі

Чоловік після удару у лобове скло влаштував бійку на проїжджій частині: відео з Одеси

Потяг зіткнувся із фурою на переїзді: кадри з місця події

Поделиться сюжетом

Последние новости

Верховная Рада приняла закон: какие нововведения готовятся в армии

"Нафтогаз" предупредил украинцев об отоплении: известно, что нужно сделать перед включением тепла в жилище

Внук и дед из Одессы наладили международный наркотрафик в детских игрушках

Кличко: Столица подготовила к зиме 550 единиц снегоуборочной техники и сделала запас соли и песка

В СНБО отреагировали на фейк z-пропаганды о массированных ракетных ударах

За «обломками» по НПЗ в Саратове стоит Главное управление разведки

Отдых от Dota 2, ведь студия Blizzard готовится к анонсу ремастера Warcraft II

Массированная ночная атака по Одессе: есть жертвы и раненые, жуткие кадры

Как могут измениться коммунальные платежки в 2025 году

"Укрзализныця" оскандалилась из-за русского языка

Переломный момент: Генсек НАТО рассказал, почему войска КНДР в Европе меняют правила игры

Дочь Маска из-за победы Трампа приняла важное жизненное решение

Миллионные долги побуждают к повышению тарифов: вода из крана может стать дорогим удовольствием

Фиксировал размещение военных объектов: ТЦКшник сливал россиянам позиции ВСУ

Войска РФ атакуют ВСУ химическими боеприпасами: за октябрь было более 320 случаев