Навіщо в автомобілі потрібна четверта педаль, про яку не всі знають
В автомобілях традиційно використовуються дві або три педалі в залежності від типу коробки передач - зчеплення, гальмо та акселератор.
Однак у деяких моделях автовиробники встановлюють додаткову четверту педаль, яка служить для включення механічного гальма стоянки, так званого "ножика".
Педаль "ножник" найчастіше зустрічається в автомобілях з автоматичною коробкою передач, оскільки там немає педалі зчеплення. На машинах з механічною КПП педаль ручного гальма теж іноді використовується, хоч і рідше. Така педаль зазвичай розташовується біля місця для відпочинку ноги водія, трохи осторонь основних педалей. Це зроблено для зручності та виключення можливості переплутати її з іншими у процесі керування автомобілем.
Конструктивно механічне гальмо стоянки складається з декількох елементів: рукоятки розблокування, троса, що з'єднує рукоятку з педаллю, невеликої педалі "ножник", другого троса до механізму гальма стоянки і безпосередньо механізму, який і затягує колодки гальмівних механізмів. Щоб поставити машину на ручник, достатньо злегка натиснути ногою на педаль.
Найбільш широко педаль ручного гальма "ножник" використовується в автомобілях північноамериканського та японського виробництва, особливо це стосується моделей з правостороннім керуванням. У Європі на більшості моделей Mercedes-Benz донедавна також застосовувалася така конструкція. Однак зараз намічається тенденція відмови від механічного варіанту на користь більш сучасного електронного гальма стоянки.
До переваг електронної системи гальма стоянки можна віднести більш ефективне екстрене гальмування за рахунок інтеграції в загальну гальмівну систему, можливість автоматично утримувати автомобіль на підйомі без участі водія, економію простору в салоні за рахунок відсутності окремих тяг і тросів. Крім того, при використанні електроніки відпадають побоювання щодо недостатньої або надмірної затяжки гальма стоянки. Система сама забезпечить оптимальний ступінь затискання колодок у кожній конкретній ситуації.
Таким чином, можна констатувати, що майбутнє автомобільних гальм стоянки – за електронними системами, що дозволяють реалізувати додаткові можливості та підвищити рівень безпеки автомобілів.
Читайте також:
В автобусі було 25 пасажирів: під Харковом сталася моторошна аварія, деталі
Чоловік після удару у лобове скло влаштував бійку на проїжджій частині: відео з Одеси
Потяг зіткнувся із фурою на переїзді: кадри з місця події