Система вантажного тарифоутворення Укрзалізниці має базуватися на диференціації, а не «зрівнялівці» - експерт

Система вантажного тарифоутворення Укрзалізниці має базуватися на диференціації, а не «зрівнялівці» - експерт

Система розробки тарифів для перевезення вантажів в Укрзалізниці має базуватися на європейських принципах диференціації та передбачати введення коефіцієнтів.

Про це заявив президент ОП Олександр Каленков, коментуючи питання «гармонізації» вантажних тарифів, яке ініціює УЗ.

«Системи класів вантажів, яка зараз є, не влаштовує. Вартість перевезення різних вантажів різна, тому і тарифи повинні бути різними. Але повинні бути не класи. До прикладу, у Польщі є базова ставка, до якої додається коефіцієнт – в залежності від маршруту та супутніх послуг», - каже Каленков.

За його словами, коефіцієнти для вантажів різні, якщо, до прикладу, вантажовідправник відправляє не 60 вагонів, а один, або якщо працює сезонно, або якщо використовує більше проміжних або сортувальних станцій.

«Така система працює в Польщі, і там тарифний збірник – це два аркуші паперу. А у нас тарифна збірка – це цілий стос паперів. І ця непрозорість влаштовує Укрзалізницю перш за все, тому що вони тут можуть робити все, що хочуть», - зауважив експерт.

Каленков переконаний: у випадку «гармонізації», яку пропонує УЗ, початковий вантажний тариф має бути значно знижений, а система тарифоутворення – повністю змінена на основі застосування таких коефіцієнтів.

«Треба прибрати систему класів. Але одночасно, в цей самий момент, ввести іншу систему. Ми обговорюємо проблему уніфікації класів в енергетиці, і це те саме. Директиви Євросоюзу говорять: тарифи монополій повинні бути економічно обґрунтовані. І якщо вартість послуг різна, повинен бути різний тариф. Інакше це кроссубсидування», - резюмував експерт.

Нагадаємо, Укрзалізниця подала до уряду план «гармонізації» тарифів на перевезення: якщо його приймуть, вартість перевезення будматеріалів зросте на 52%, руди і вугілля – на 7%, повернення порожніх вагонів – на 67%.

У свою чергу президент Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів Костянтин Салій заявив, що якщо УЗ підвищить тарифи на вантажні перевезення, ціна на будівельні матеріали зросте, а про знижки доведеться забути.

Поділитися сюжетом

Останні новини

Чоловік проігнорував повістку через хвору бабусю: суд покарав українця за ухилення від мобілізації

Нові правила субсидій: хто залишиться без допомоги

Держдеп США відреагував на інформацію про масовий розстріл українських полонених

"Всі відводять очі": Буданов висунув Заходу серйозні обвинувачення щодо ракет РФ

Міністр дав відповідь на болюче питання щодо національного телемарафону

Росія з легкістю обходить європейські санкції, щоб вести війну проти України - Kyiv Post

Від платіжок перехопить дух: які ціни чекають у жовтні

Понад пів мільйона гривень за отримання відстрочки: на Хмельниччині підприємиці оголосили підозру

Мобілізація в Україні: стало відомо, в яких областях вже розсилають повістки поштою

СБУ спіймала контрактника-дезертира, який корегував удари по ППО та базах ЗСУ

Росіяни вбивають своїх же солдатів, щоб вони їм "не заважали"

Трамп дякує З*лупі: мережа Х стоїть на вухах

Валерій Залужний підтримав заклик відомої волонтерки на захист начальника ГУР МО Кирила Буданова

Війна між Ізраїлем та Іраном: експерти розповіли, як конфлікт вплине на вибори у США

Маск роками таємно фінансував праві рухи, що критикували адміністрацію Байдена