Система вантажного тарифоутворення Укрзалізниці має базуватися на диференціації, а не «зрівнялівці» - експерт

Система вантажного тарифоутворення Укрзалізниці має базуватися на диференціації, а не «зрівнялівці» - експерт

Система розробки тарифів для перевезення вантажів в Укрзалізниці має базуватися на європейських принципах диференціації та передбачати введення коефіцієнтів.

Про це заявив президент ОП Олександр Каленков, коментуючи питання «гармонізації» вантажних тарифів, яке ініціює УЗ.

«Системи класів вантажів, яка зараз є, не влаштовує. Вартість перевезення різних вантажів різна, тому і тарифи повинні бути різними. Але повинні бути не класи. До прикладу, у Польщі є базова ставка, до якої додається коефіцієнт – в залежності від маршруту та супутніх послуг», - каже Каленков.

За його словами, коефіцієнти для вантажів різні, якщо, до прикладу, вантажовідправник відправляє не 60 вагонів, а один, або якщо працює сезонно, або якщо використовує більше проміжних або сортувальних станцій.

«Така система працює в Польщі, і там тарифний збірник – це два аркуші паперу. А у нас тарифна збірка – це цілий стос паперів. І ця непрозорість влаштовує Укрзалізницю перш за все, тому що вони тут можуть робити все, що хочуть», - зауважив експерт.

Каленков переконаний: у випадку «гармонізації», яку пропонує УЗ, початковий вантажний тариф має бути значно знижений, а система тарифоутворення – повністю змінена на основі застосування таких коефіцієнтів.

«Треба прибрати систему класів. Але одночасно, в цей самий момент, ввести іншу систему. Ми обговорюємо проблему уніфікації класів в енергетиці, і це те саме. Директиви Євросоюзу говорять: тарифи монополій повинні бути економічно обґрунтовані. І якщо вартість послуг різна, повинен бути різний тариф. Інакше це кроссубсидування», - резюмував експерт.

Нагадаємо, Укрзалізниця подала до уряду план «гармонізації» тарифів на перевезення: якщо його приймуть, вартість перевезення будматеріалів зросте на 52%, руди і вугілля – на 7%, повернення порожніх вагонів – на 67%.

У свою чергу президент Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів Костянтин Салій заявив, що якщо УЗ підвищить тарифи на вантажні перевезення, ціна на будівельні матеріали зросте, а про знижки доведеться забути.

Поделиться сюжетом

Последние новости

Российский оппозиционер Кара-Мурза решил "освобождать" Европу и получил гневный ответ

Новый 2025 год: особенности символа года и как задобрить Зеленую Деревянную Змею

Бумаги не нужны: как пенсионерам не потерять выплаты

В Польше использовали название "Восточная Малопольша" в отношении Украины

Чем удобрять пионы осенью: дачники назвали лучший способ

К Земле приблизилась комета, которую в последний раз видели в каменном веке

Чайник и фен могут оставить вас без света

С ноября нужно будет платить больше: на Одесчине поднимут тарифы на воду

Тарас Тополя оценил свои политические амбиции

Татьяну Монтян лишили адвокатского свидетельства

Новые пенсии и минимальные зарплаты ожидают украинцев: обещают провести индексацию

Министр защиты окружающей среды Светлана Гринчук провела встречу с послом Германии: сотрудничество и климатическая политика

Мобильная связь подорожает на 50%

Дроны СБУ отработали по военному аэродрому "Борисоглебск"

Сотрудничество и климатическая политика: Светлана Гринчук провела встречу с послом Германии