Віктор Вільчинський: Що таке факторинг і чому він потрібен бізнесу в Україні?

Віктор Вільчинський: Що таке факторинг і чому він потрібен бізнесу в Україні?

Факторинг – це послуга, яка полягає у фінансуванні підприємств-постачальників через продаж своїх несплачених рахунків-фактур фактору (фактор – це факторингова компанія, банк або фінансова компанія, що має відповідну ліцензію НБУ). Суть факторингу полягає у фінансуванні не протермінованої дебіторської заборгованості.

За допомогою факторингу підприємство може одержати миттєву фінансову підтримку, відступивши, тобто продавши, свої рахунки-фактури, не очікуючи на оплату їх клієнтами-покупцями.

Аби зрозуміти, що таке факторинг на практиці, змоделюємо таку ситуацію зі світу мережевих покупців та їх постачальників:

Є компанія, яка займається постачанням солодощів регіональним торговельним мережам Київської області. Першого лютого компанія підписує договір постачання молочного шоколаду на суму 100 000 гривень мережі з 10 продуктових магазинів.

Згідно з умовами договору-поставки покупець, тобто мережа, має сплатити за відвантажений молочний шоколад не пізніше від 60 дня від моменту поставки. Отже, орієнтовно у квітні кошти мають надійти на рахунок постачальника.

Водночас таких договорів із відтермінуванням оплати в компанії-постачальника приблизно 80%. За цих умов компанія-постачальник повинна щоразу очікувати по 2 місяці, поки надійдуть обігові кошти для подальшої закупівлі товару.

Саме факторинг у цій ситуації стає можливістю мати в постійному обігу необхідні компанії кошти.

Фактор викупить у компанії-постачальника неоплачені рахунки за виконаними зобов’язаннями постачання та відразу сплатить кошти за вирахуванням комісії за послугу факторингу (згідно з наведеним прикладом сума переказу становитиме, умовно, 95 000 гривень), а через 60 днів фактор отримає 100 000 гривень згідно з умовами договору постачання.

У результаті покупець не зазнає змін, отримуючи товар та сплачуючи за нього за умовами договору; постачальник миттєво отримує кошти та починає новий цикл діяльності, збільшуючи тим самим обсяг реалізації своєї продукції та кількість покупців – усе це завдяки наявним обіговим коштам; фактор у спосіб регулярного фінансування покращує оборотність постачальника втричі та отримує свій комісійний дохід.

Цілковитий triple win.

Віктор Вільчинський директор з розвитку бізнесу ФК Activitis.

Поділитися сюжетом

Останні новини

Депутат, відомий хабарництвом та крадіжкою пива, пояснив, чому чоловіки ухиляються від армії: "Це провал держави"

Із мʼясом і рисом: зірка "Мастер Шеф" дала рецепт смачнющих фаршированих буряків

Топ-20 горорів останніх два десятки років, від яких навіть найсміливіші "намокнуть"

Як виростити на підвіконні імбир: господині назвали секрети гарного врожаю

Хвороби, які не врятують від мобілізації: кого все ж призвуть до армії з листопада

Кози та вівці принесуть прибуток: держава виплатить ураїнцям до 7 тис. грн

США можуть скоротити роль у допомозі Україні, - CNN

Новий удар по карманам чекає на українців: у 2025 році Інтернет знову може подорожчати, деталі

Росіяни вкрали пісню бійця ЗСУ, яку він присвятив загиблому другу: "Є**ть, зомбі..."

Як приготувати салат з буряка на зиму: швидкий рецепт

Лідери Британії, Німеччини, США і Франції обговорили План перемоги України

Інтернет за новими тарифами: коли і наскільки подорожчають послуги

Дослідники себе та світу: астрологи розповіли, які знаки Зодіаку мають природну мудрість

Літр соку - 97 грн: супермаркети новими цінами на напої доведуть українців до зневоднення

Європейські тарифи, а пенсії менше $100 на місяць: як українці виживають на такі мізерні виплати