Віктор Вільчинський: Що таке факторинг і чому він потрібен бізнесу в Україні?

Віктор Вільчинський: Що таке факторинг і чому він потрібен бізнесу в Україні?

Факторинг – це послуга, яка полягає у фінансуванні підприємств-постачальників через продаж своїх несплачених рахунків-фактур фактору (фактор – це факторингова компанія, банк або фінансова компанія, що має відповідну ліцензію НБУ). Суть факторингу полягає у фінансуванні не протермінованої дебіторської заборгованості.

За допомогою факторингу підприємство може одержати миттєву фінансову підтримку, відступивши, тобто продавши, свої рахунки-фактури, не очікуючи на оплату їх клієнтами-покупцями.

Аби зрозуміти, що таке факторинг на практиці, змоделюємо таку ситуацію зі світу мережевих покупців та їх постачальників:

Є компанія, яка займається постачанням солодощів регіональним торговельним мережам Київської області. Першого лютого компанія підписує договір постачання молочного шоколаду на суму 100 000 гривень мережі з 10 продуктових магазинів.

Згідно з умовами договору-поставки покупець, тобто мережа, має сплатити за відвантажений молочний шоколад не пізніше від 60 дня від моменту поставки. Отже, орієнтовно у квітні кошти мають надійти на рахунок постачальника.

Водночас таких договорів із відтермінуванням оплати в компанії-постачальника приблизно 80%. За цих умов компанія-постачальник повинна щоразу очікувати по 2 місяці, поки надійдуть обігові кошти для подальшої закупівлі товару.

Саме факторинг у цій ситуації стає можливістю мати в постійному обігу необхідні компанії кошти.

Фактор викупить у компанії-постачальника неоплачені рахунки за виконаними зобов’язаннями постачання та відразу сплатить кошти за вирахуванням комісії за послугу факторингу (згідно з наведеним прикладом сума переказу становитиме, умовно, 95 000 гривень), а через 60 днів фактор отримає 100 000 гривень згідно з умовами договору постачання.

У результаті покупець не зазнає змін, отримуючи товар та сплачуючи за нього за умовами договору; постачальник миттєво отримує кошти та починає новий цикл діяльності, збільшуючи тим самим обсяг реалізації своєї продукції та кількість покупців – усе це завдяки наявним обіговим коштам; фактор у спосіб регулярного фінансування покращує оборотність постачальника втричі та отримує свій комісійний дохід.

Цілковитий triple win.

Віктор Вільчинський директор з розвитку бізнесу ФК Activitis.

Поділитися сюжетом

Останні новини

Внутрішня безпека СБУ має перевірити генерала Носача, – Тука

Верховна Рада ухвалила закон: які нововведення готуються в армії

"Нафтогаз" попередив українців про опалення: відомо, що потрібно зробити перед включенням тепла в оселі

​Онук та дід з Одеси налагодили міжнародний наркотрафік у дитячих іграшках

Кличко: Столиця підготувала до зими 550 одиниць снігоприбиральної техніки та зробила запаси солі і піску

У РНБО відреагували на фейк z-пропаганди про масовані ракетні удари

За "уламками" по НПЗ у Саратові стоїть Головне управління розвідки

Відпочинь від Dota 2, адже студія Blizzard готується до анонсу ремастера Warcraft II

Масована нічна атака по Одесі: є жертви та поранені, моторошні кадри

Як можуть змінитися комунальні платіжки у 2025 році

"Укрзалізниця" оскандалилась через російську мову

Переломний момент: Генсек НАТО розповів, чому війська КНДР у Європі змінюють правила гри

Донька Маска через перемогу Трампа ухвалила важливе життєве рішення

Мільйонні борги спонукають до підвищення тарифів: вода з крана може стати дорогим задоволенням

Фіксував розміщення військових об'єктів: ТЦКшник зливав росіянам позиції ЗСУ