Віктор Вільчинський: Що таке факторинг і чому він потрібен бізнесу в Україні?

Віктор Вільчинський: Що таке факторинг і чому він потрібен бізнесу в Україні?

Факторинг – це послуга, яка полягає у фінансуванні підприємств-постачальників через продаж своїх несплачених рахунків-фактур фактору (фактор – це факторингова компанія, банк або фінансова компанія, що має відповідну ліцензію НБУ). Суть факторингу полягає у фінансуванні не протермінованої дебіторської заборгованості.

За допомогою факторингу підприємство може одержати миттєву фінансову підтримку, відступивши, тобто продавши, свої рахунки-фактури, не очікуючи на оплату їх клієнтами-покупцями.

Аби зрозуміти, що таке факторинг на практиці, змоделюємо таку ситуацію зі світу мережевих покупців та їх постачальників:

Є компанія, яка займається постачанням солодощів регіональним торговельним мережам Київської області. Першого лютого компанія підписує договір постачання молочного шоколаду на суму 100 000 гривень мережі з 10 продуктових магазинів.

Згідно з умовами договору-поставки покупець, тобто мережа, має сплатити за відвантажений молочний шоколад не пізніше від 60 дня від моменту поставки. Отже, орієнтовно у квітні кошти мають надійти на рахунок постачальника.

Водночас таких договорів із відтермінуванням оплати в компанії-постачальника приблизно 80%. За цих умов компанія-постачальник повинна щоразу очікувати по 2 місяці, поки надійдуть обігові кошти для подальшої закупівлі товару.

Саме факторинг у цій ситуації стає можливістю мати в постійному обігу необхідні компанії кошти.

Фактор викупить у компанії-постачальника неоплачені рахунки за виконаними зобов’язаннями постачання та відразу сплатить кошти за вирахуванням комісії за послугу факторингу (згідно з наведеним прикладом сума переказу становитиме, умовно, 95 000 гривень), а через 60 днів фактор отримає 100 000 гривень згідно з умовами договору постачання.

У результаті покупець не зазнає змін, отримуючи товар та сплачуючи за нього за умовами договору; постачальник миттєво отримує кошти та починає новий цикл діяльності, збільшуючи тим самим обсяг реалізації своєї продукції та кількість покупців – усе це завдяки наявним обіговим коштам; фактор у спосіб регулярного фінансування покращує оборотність постачальника втричі та отримує свій комісійний дохід.

Цілковитий triple win.

Віктор Вільчинський директор з розвитку бізнесу ФК Activitis.

Поделиться сюжетом

Последние новости

Как из ботвы помидоров сделать удобрение: важные советы от фермеров

Эксчиновники поднимают прибыль на охране "ПриватБанка": миллионы гривен без конкуренции

Как сохранить саженцы роз до посадки весной: садоводы поделились хитростями

Мужчина прожил всю жизнь с тремя половыми членами: вот, что обнаружили медики ниже его пояса

Депутат, известный взяточничеством и кражей пива, объяснил, почему мужчины уклоняются от армии: "Это провал государства"

С мясом и рисом: звезда "Мастер Шеф" дала рецепт вкуснейшей фаршированной свеклы

Топ-20 хорроров последних два десятка лет, от которых даже самые смелые "намокнут"

Болезни не защитят от мобилизации: кого все же призовут в армию с ноября

Как вырастить на подоконнике имбирь: хозяйки назвали секреты хорошего урожая

Козы и овцы принесут прибыль: государство выплатит ураинцам до 7 тыс. грн

Новый удар по карманам ждет украинцев: в 2025 году Интернет снова может подорожать, детали

Россияне украли песню бойца ВСУ, которую он посвятил погибшему другу: "Е**ть, зомби..."

Как приготовить салат из свеклы на зиму: быстрый рецепт

Интернет по новым тарифам: когда и насколько подорожают услуги

Исследователи себя и мира: астрологи рассказали, какие знаки Зодиака обладают естественной мудростью