Віктор Вільчинський: Що таке факторинг і чому він потрібен бізнесу в Україні?

Віктор Вільчинський: Що таке факторинг і чому він потрібен бізнесу в Україні?

Факторинг – це послуга, яка полягає у фінансуванні підприємств-постачальників через продаж своїх несплачених рахунків-фактур фактору (фактор – це факторингова компанія, банк або фінансова компанія, що має відповідну ліцензію НБУ). Суть факторингу полягає у фінансуванні не протермінованої дебіторської заборгованості.

За допомогою факторингу підприємство може одержати миттєву фінансову підтримку, відступивши, тобто продавши, свої рахунки-фактури, не очікуючи на оплату їх клієнтами-покупцями.

Аби зрозуміти, що таке факторинг на практиці, змоделюємо таку ситуацію зі світу мережевих покупців та їх постачальників:

Є компанія, яка займається постачанням солодощів регіональним торговельним мережам Київської області. Першого лютого компанія підписує договір постачання молочного шоколаду на суму 100 000 гривень мережі з 10 продуктових магазинів.

Згідно з умовами договору-поставки покупець, тобто мережа, має сплатити за відвантажений молочний шоколад не пізніше від 60 дня від моменту поставки. Отже, орієнтовно у квітні кошти мають надійти на рахунок постачальника.

Водночас таких договорів із відтермінуванням оплати в компанії-постачальника приблизно 80%. За цих умов компанія-постачальник повинна щоразу очікувати по 2 місяці, поки надійдуть обігові кошти для подальшої закупівлі товару.

Саме факторинг у цій ситуації стає можливістю мати в постійному обігу необхідні компанії кошти.

Фактор викупить у компанії-постачальника неоплачені рахунки за виконаними зобов’язаннями постачання та відразу сплатить кошти за вирахуванням комісії за послугу факторингу (згідно з наведеним прикладом сума переказу становитиме, умовно, 95 000 гривень), а через 60 днів фактор отримає 100 000 гривень згідно з умовами договору постачання.

У результаті покупець не зазнає змін, отримуючи товар та сплачуючи за нього за умовами договору; постачальник миттєво отримує кошти та починає новий цикл діяльності, збільшуючи тим самим обсяг реалізації своєї продукції та кількість покупців – усе це завдяки наявним обіговим коштам; фактор у спосіб регулярного фінансування покращує оборотність постачальника втричі та отримує свій комісійний дохід.

Цілковитий triple win.

Віктор Вільчинський директор з розвитку бізнесу ФК Activitis.

Поделиться сюжетом

Последние новости

Внутренняя безопасность СБУ должна проверить генерала Носача, – Тука

Верховная Рада приняла закон: какие нововведения готовятся в армии

"Нафтогаз" предупредил украинцев об отоплении: известно, что нужно сделать перед включением тепла в жилище

Внук и дед из Одессы наладили международный наркотрафик в детских игрушках

Кличко: Столица подготовила к зиме 550 единиц снегоуборочной техники и сделала запас соли и песка

В СНБО отреагировали на фейк z-пропаганды о массированных ракетных ударах

За «обломками» по НПЗ в Саратове стоит Главное управление разведки

Отдых от Dota 2, ведь студия Blizzard готовится к анонсу ремастера Warcraft II

Массированная ночная атака по Одессе: есть жертвы и раненые, жуткие кадры

Как могут измениться коммунальные платежки в 2025 году

"Укрзализныця" оскандалилась из-за русского языка

Переломный момент: Генсек НАТО рассказал, почему войска КНДР в Европе меняют правила игры

Дочь Маска из-за победы Трампа приняла важное жизненное решение

Миллионные долги побуждают к повышению тарифов: вода из крана может стать дорогим удовольствием

Фиксировал размещение военных объектов: ТЦКшник сливал россиянам позиции ВСУ