Високі тарифи на вантажні перевезення руйнують українські дороги – ІСС

Високі тарифи на вантажні перевезення руйнують українські дороги – ІСС

Через високі тарифи на вантажні перевезення Укрзалізниця втрачає клієнтів, адже вони переходять на більш доступні автомобільні перевезення. Вони ж, у свою чергу, руйнують українські дороги, у будівництво яких ми вклали дуже багато грошей та сил.

Про це заявив президент Українського національного комітету Міжнародної торгової палати ICC Ukraine Володимир Щелкунов, коментуючи ініціативу УЗ гармонізувати тарифи на вантажні перевезення, що призведе до їх чергового підвищення.

"Укрзалізниця зараз займає монопольне становище на ринку, але ще є автомобільні перевезення. І як тільки збільшується тарифне навантаження на залізницю, ті вантажі, які в змозі, а це перш за все зерно, - переходить на автоперевезення. З одного боку - УЗ втрачає замовника, і надходжень стає менше. З іншого боку - збільшується навантаження на автомагістралі. Всі ми знаємо, скільки зусиль було докладено, щоб відновлювати дороги. Але якщо ми їх будемо використовувати з максимальним навантаженням, то що буде з тими дорогами?", - пояснив Щелкунов.

Водночас, він зауважив: завдяки відкриттю морських портів та організації роботи пунктів перетину, товарообіг пожвавився, що дало змогу УЗ отримати значні кошти та збільшити надходження до державного бюджету. Водночас, підвищення тарифів дуже негативно вплине на конкурентоспроможність українських виробників, тож такі рішення мають бути всесторонньо обгрунтовані.

"Рішення слід приймати дуже виважено, після спілкування з бізнесом. Будь-яке навантаження на експортні галузі – це збільшення собівартості їх продукції. Це ризик стати неконкурентоспроможним на міжнародних ринках. Як результат – зменшення експорту, доходів українських підприємств та податкових відрахувань. Тому має бути чіткий розрахунок – щоб прибуток одного напрямку не призвів до втрат по інших позиціях. Слід зустрічатися, слухати аргументи один одного, і ухвалювати рішення з погляду державних макроекономічних показників", - резюмував Щелкунов.

Раніше директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк також заявив, що експортні вантажопотоки фактично досягли довоєнного рівня, тож зараз Укрзалізниця може не тільки нарощувати обсяги перевезень, а й конкурувати з ринком автоперевезень, якщо знизить тарифи на перевезення вантажів.

Поділитися сюжетом

Останні новини

Швидше перенавчайтесь: чому не можна сидіти "нога на ногу" і чим це загрожує

Повістки від ТЦК отримують заброньовані та з відстрочкою: що відбувається

Олег Старіков розповів, чи потрібна Україні мобілізація з 20 років

Проблем з субсдією можна уникнути: що потрібно знати отримувачам

Астрологічний прогноз на 8 жовтня для всіх знаків Зодіаку: вівторок стане днем змін

Що не можна робити з деревами 8 жовтня і який одяг треба дістати: прикмети та заборони на Пелагії та Трифона

Кінець світу у 2025 році: що Ванга говорила про Апокаліпсис та закінчення війни в Україні

Швидкі ласощі: як зробити ніжне печиво з повітряною начинкою

Чим обробляти дерева в саду восени: поради господарів для гарного врожаю

Лінивий картопляний пиріг з м'ясом: швидкий рецепт від судді "Мастер Шеф" Тетяни Литвинової

Як восени знезаразити грядки на городі: господині розкрили хитрощі

Пояснювальна записка у школу: що обов'язково мають вказати батьки

Як правильно підготувати грядки до зими: досвідчені фермери дали важливі поради

Експерт розповів, чому Захід допомагає захищатись Ізраїлю, а Україні – ні: «Небо одне у нас, спільне»

Школяра принесли в жертву, заради благополуччя закладу: задушили під час ритуалу чорної магії