Високі тарифи на вантажні перевезення руйнують українські дороги – ІСС

Високі тарифи на вантажні перевезення руйнують українські дороги – ІСС

Через високі тарифи на вантажні перевезення Укрзалізниця втрачає клієнтів, адже вони переходять на більш доступні автомобільні перевезення. Вони ж, у свою чергу, руйнують українські дороги, у будівництво яких ми вклали дуже багато грошей та сил.

Про це заявив президент Українського національного комітету Міжнародної торгової палати ICC Ukraine Володимир Щелкунов, коментуючи ініціативу УЗ гармонізувати тарифи на вантажні перевезення, що призведе до їх чергового підвищення.

"Укрзалізниця зараз займає монопольне становище на ринку, але ще є автомобільні перевезення. І як тільки збільшується тарифне навантаження на залізницю, ті вантажі, які в змозі, а це перш за все зерно, - переходить на автоперевезення. З одного боку - УЗ втрачає замовника, і надходжень стає менше. З іншого боку - збільшується навантаження на автомагістралі. Всі ми знаємо, скільки зусиль було докладено, щоб відновлювати дороги. Але якщо ми їх будемо використовувати з максимальним навантаженням, то що буде з тими дорогами?", - пояснив Щелкунов.

Водночас, він зауважив: завдяки відкриттю морських портів та організації роботи пунктів перетину, товарообіг пожвавився, що дало змогу УЗ отримати значні кошти та збільшити надходження до державного бюджету. Водночас, підвищення тарифів дуже негативно вплине на конкурентоспроможність українських виробників, тож такі рішення мають бути всесторонньо обгрунтовані.

"Рішення слід приймати дуже виважено, після спілкування з бізнесом. Будь-яке навантаження на експортні галузі – це збільшення собівартості їх продукції. Це ризик стати неконкурентоспроможним на міжнародних ринках. Як результат – зменшення експорту, доходів українських підприємств та податкових відрахувань. Тому має бути чіткий розрахунок – щоб прибуток одного напрямку не призвів до втрат по інших позиціях. Слід зустрічатися, слухати аргументи один одного, і ухвалювати рішення з погляду державних макроекономічних показників", - резюмував Щелкунов.

Раніше директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк також заявив, що експортні вантажопотоки фактично досягли довоєнного рівня, тож зараз Укрзалізниця може не тільки нарощувати обсяги перевезень, а й конкурувати з ринком автоперевезень, якщо знизить тарифи на перевезення вантажів.

Поділитися сюжетом

Останні новини

Внутрішня безпека СБУ має перевірити генерала Носача, – Тука

Верховна Рада ухвалила закон: які нововведення готуються в армії

"Нафтогаз" попередив українців про опалення: відомо, що потрібно зробити перед включенням тепла в оселі

​Онук та дід з Одеси налагодили міжнародний наркотрафік у дитячих іграшках

Кличко: Столиця підготувала до зими 550 одиниць снігоприбиральної техніки та зробила запаси солі і піску

У РНБО відреагували на фейк z-пропаганди про масовані ракетні удари

За "уламками" по НПЗ у Саратові стоїть Головне управління розвідки

Відпочинь від Dota 2, адже студія Blizzard готується до анонсу ремастера Warcraft II

Масована нічна атака по Одесі: є жертви та поранені, моторошні кадри

Як можуть змінитися комунальні платіжки у 2025 році

"Укрзалізниця" оскандалилась через російську мову

Переломний момент: Генсек НАТО розповів, чому війська КНДР у Європі змінюють правила гри

Донька Маска через перемогу Трампа ухвалила важливе життєве рішення

Мільйонні борги спонукають до підвищення тарифів: вода з крана може стати дорогим задоволенням

Фіксував розміщення військових об'єктів: ТЦКшник зливав росіянам позиції ЗСУ