Високі тарифи на вантажні перевезення руйнують українські дороги – ІСС

Високі тарифи на вантажні перевезення руйнують українські дороги – ІСС

Через високі тарифи на вантажні перевезення Укрзалізниця втрачає клієнтів, адже вони переходять на більш доступні автомобільні перевезення. Вони ж, у свою чергу, руйнують українські дороги, у будівництво яких ми вклали дуже багато грошей та сил.

Про це заявив президент Українського національного комітету Міжнародної торгової палати ICC Ukraine Володимир Щелкунов, коментуючи ініціативу УЗ гармонізувати тарифи на вантажні перевезення, що призведе до їх чергового підвищення.

"Укрзалізниця зараз займає монопольне становище на ринку, але ще є автомобільні перевезення. І як тільки збільшується тарифне навантаження на залізницю, ті вантажі, які в змозі, а це перш за все зерно, - переходить на автоперевезення. З одного боку - УЗ втрачає замовника, і надходжень стає менше. З іншого боку - збільшується навантаження на автомагістралі. Всі ми знаємо, скільки зусиль було докладено, щоб відновлювати дороги. Але якщо ми їх будемо використовувати з максимальним навантаженням, то що буде з тими дорогами?", - пояснив Щелкунов.

Водночас, він зауважив: завдяки відкриттю морських портів та організації роботи пунктів перетину, товарообіг пожвавився, що дало змогу УЗ отримати значні кошти та збільшити надходження до державного бюджету. Водночас, підвищення тарифів дуже негативно вплине на конкурентоспроможність українських виробників, тож такі рішення мають бути всесторонньо обгрунтовані.

"Рішення слід приймати дуже виважено, після спілкування з бізнесом. Будь-яке навантаження на експортні галузі – це збільшення собівартості їх продукції. Це ризик стати неконкурентоспроможним на міжнародних ринках. Як результат – зменшення експорту, доходів українських підприємств та податкових відрахувань. Тому має бути чіткий розрахунок – щоб прибуток одного напрямку не призвів до втрат по інших позиціях. Слід зустрічатися, слухати аргументи один одного, і ухвалювати рішення з погляду державних макроекономічних показників", - резюмував Щелкунов.

Раніше директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк також заявив, що експортні вантажопотоки фактично досягли довоєнного рівня, тож зараз Укрзалізниця може не тільки нарощувати обсяги перевезень, а й конкурувати з ринком автоперевезень, якщо знизить тарифи на перевезення вантажів.

Поделиться сюжетом

Последние новости

Творожный десерт для любителей кофе: рецепт от победительницы "Зважені та щасливі"

Россияне ударили по Запорожью: о каких последствиях известно

В Белом доме раскрыли подробности запланированного визита Байдена на «Рамштайн»

Недоразумений с ТЦК должно стать меньше: какие правила усилят контроль

Сохранить и приумножить: украинцам посоветовали, где лучше держать сбережения

Мобилизация в Украине: введены новые правила бронирования

Чем удобрить яблони зимой, чтобы получить лучший урожай в следующем году

Школьников могут отправить на дистанционку: в Минобразования назвали условие

Как посадить нарциссы осенью, чтобы они пережили зиму: действенные методы

Какие украинские монеты можно продать за 55 000 гривен: проверяйте кошельки и копилки

Пенсии под угрозой: что делать украинцам, если ПФУ отказал в выплатах

Вкуснейшая закуска из обычной свеклы: финалистка "Мастер Шеф" дала интересный рецепт

19-летний убил двух девушек за полчаса и скинул голову одной из них со стены: полиция ничего ему не сделала

Украина окажется между двумя циклонами: синоптик предупредила о резком изменении погоды

Возвращение графиков отключения света: как подготовить квартиру к скачкам напряжения