Літаки-то можуть і бути, але от пілотів може не вистачати, - військовий експерт про F-16
Про це він розповів у своєму блозі.
«The Economist написало про те, що Україна зараз могла отримати 10 літаків, і до кінця року має отримати ще 20. Але тут є конфуз, тому що The New York Times, теж авторитетне видання, пише про те, що літаки-то можуть і бути, але от пілотів може не вистачати, тому що ще не всі закінчили навчання», - зауважує Олександр Мусієнко.
Як він пояснює, на один літак має бути мінімум два пілоти, тобто, якщо у нас зараз 10 F-16, то має бути 20 пілотів, якщо ж до кінця року їх уже має бути 30, то треба мати 60 навчених пілотів. І, звичайно, констатує експерт, процес навчання потрібно прискорювати, і Україна з цим постійно звертається до наших західних партнерів.
«Треба розуміти, що пілота потрібно навчити, і пілот перед тим, як їхати на навчання до Сполучених Штатів, до Польщі, Румунії, Нідерландів, Данії, будь-якої країни, де ці навчання відбуваються, має пройти курс підготовки тут і теоретичний, і практичний. І тільки після цього уже безпосередньо освоювати літаки F-16», - пояснює Олександр Мусієнко.
За його словами, навчити піхотинця, навчити керувати якоюсь технікою, броньованою машиною, танком – це одна справа, а навчити кваліфікованого пілота збивати ворожі ракети, літаки, завдавати наземні удари – це зовсім інша. Бо ж авіація, підкреслює експерт, - це високотехнологічний рід військ, який потребує відповідних навичок, а самі літаки потребують і відповідного обслуговування.